Περί αγαμίας του κλήρου


11-priests-are-tired-of-celibacy

Είναι γνωστό πως στην Ορθόδοξη Εκκλησία ΑΕ οι παπάδες μπορούν να παντρευτούν μέχρι ενός «βαθμού». Από αρχιμανδρίτης και πάνω η αγαμία είναι απαραίτητη.

Τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν στην Καθολική Εκκλησία ΑΕ όπου όλοι ανεξαιρέτως οι παπάδες είναι υποχρεωτικά άγαμοι.

Αυτό είναι περίεργο μιας και πουθενά στη Βίβλο δεν αναφέρεται πως οι ακόλουθοι του Χριστού πρέπει να είναι άγαμοι. Αντιθέτως, στην Έξοδο αναφέρεται το «αυξάνεσθαι και πληθύνεσθαι» προς όλους τους ανθρώπους. Με βάση αυτό λοιπόν είναι ξεκάθαρο πως το σεξ είναι σαφή οδηγία του μεγαλοδύναμου προς όλα τα πλάσματα, και τους ανθρώπους.

Επιπλέον, ο Απόστολος Παύλος προς Τιμόθεο λέει:

Πιστός ο λόγος· Εάν τις ορέγηται επισκοπήν, καλόν έργον επιθυμεί. Πρέπει λοιπόν ο επίσκοπος να ήναι άμεμπτος, μιας γυναικός ανήρ, άγρυπνος, σώφρων, κόσμιος, φιλόξενος, διδακτικός, ουχί μέθυσος, ουχί πλήκτης, ουχί αισχροκερδής, αλλ’ επιεικής, άμαχος, αφιλάργυρος, κυβερνών καλώς τον εαυτού οίκον, έχων τα τέκνα αυτού εις υποταγήν μετά πάσης σεμνότητος· διότι εάν τις δεν εξεύρη να κυβερνά τον εαυτού οίκον, πώς θέλει επιμεληθή την εκκλησίαν του Θεού;

Για άλλη μια φορά, στη Βίβλο, βλέπουμε ξεκάθαρα πως οι ιερείς μπορούν να είναι παντρεμένοι και δεν υπάρχει θέμα αγαμίας. Το γεγονός πως η Βίβλος μιλάει για μόνο μια γυναίκα είναι ενδεικτικό της εποχής όπου οι άντρες μπορούσαν να έχουν παραπάνω από μια σύζυγο.

Συνεπώς η αγαμία των ιερέων είναι αντίθετη στις εντολές του θεού!

Ο πρώτος που νομοθέτησε την αγαμία στου ιερείς ήταν ο Ιουστινιανός.

Αυτό το καθεστώς, ειδικά στην Καθολική Εκκλησία ΑΕ, έχει σε ένα βαθμό προκαλέσει τα προβλήματα της παιδεραστίας που την κλονίζουν τα τελευταία χρόνια.

Σε συζητήσεις σε διάφορα φόρα η δικαιολογία που ακούω είναι πως η αφωσίωση στο θεό προβλέπει στέρηση. Μια μορφή στέρησης είναι αυτή του σεξ και της οικογένειας και πως οι υψηλόβαθμοι παπάδες είναι κάτι σαν καλόγεροι, θεωρούνται καλόγεροι που μονάζουν.

Βέβαια όλα αυτά είναι στο μυαλό των ανθρώπων και στο πως ερμηνεύουν τις γραφές. Για αυτό και υπάρχουν χριστιανοί ιερείς που δεν είναι άγαμοι σε οποιαδήποτε βαθμίδα.

Το βασικό πρόβλημα με την ιδέα της αγαμίας δεν είναι η ερμηνεία των γραφών το οποίο είναι πρόβλημα των πιστών μιας και ένας θεός που θέλει να μεταφέρει το λόγο του δεν θα έπρεπε να αφήσει περιθώρια ερμηνειών στα γραπτά του. Αντιθέτως, αυτό θα το περίμενες από ανθρώπινους συγγραφείς που δεν συνεννοήθηκαν μεταξύ τους, που τα έγραψαν σε εντελώς διαφορετικές χρονικές περιόδους, που δεν ήταν παρόντες στα γεγονότα που περιέγραψαν, κτλ.

Αλλά αυτό είναι, όπως είπαμε, πρόβλημα των πιστών.

Το πρόβλημα είναι πως η αναπαραγωγή είναι μέρος της φύσης μας! Βέβαια, κόντρα στη φύση μας πάμε συστηματικά και ένα από τα καλύτερα παραδείγματα είναι το προφυλακτικό. Αλλά αυτή η «κόντρα» έχει κάποιες συνέπειες και επηρεάζει τη συμπεριφορά μας. Μπορούμε να είμαστε ηθικοί και σωστοί πηγαίνοντας κόντρα στη φύση μας; Βεβαίως μπορούμε, στη τελική η φύση μας δεν μας οδηγεί πάντα σε ηθικές συμπεριφορές μιας και, όπως έχουμε δει, φυσικό δεν σημαίνει απαραίτητα και καλό.

Αλλά το να πιστεύεις στο θεό και στις επιταγές του και να πας κόντρα σε αυτές σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, δείχνει μια διάθεση για ερμηνεία και προσαρμογή σε αυτό που εμείς θεωρούμε σωστό.

Αυτό βέβαια γίνεται χρόνια τώρα με τις θρησκείες και αυτός είναι και ο λόγος που σταδιακά αρχίζουν να ξεφτίζουν. Γιατί ο κάθε ένας κρατά αυτά που ο ίδιος θεωρεί σωστά και απορρίπτει τα άλλα. Με δεδομένο πως τα ιερά βιβλία γράφτηκαν χιλιάδες χρόνια πριν, δεν είναι καθόλου περίεργο που έχουν ξεπεραστεί από τη κοινωνία.

Αυτή η εξέλιξη της κοινωνίας και η άρνηση εξέλιξης της θρησκείας είναι αυτό που θα τις εξαφανίσει σχεδόν εντελώς.

Advertisements

Tagged: , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: