Το Σύμφωνο Συμβίωσης


Ψηφίστηκε το σύμφωνο συμβίωσης που δίνει τα ίδια δικαιώματα στα ζευγάρια που δεν μπορούν ή θέλουν να κάνουν πολιτικό ή θρησκευτικό γάμο.

Πολύ φασαρία έγινε, όπως είναι λογικό από την εκκλησία μιας και το σύμφωνο αφορά κυρίως τα ομόφυλα ζευγάρια και, ως γνωστό, η εκκλησία θεωρεί την ομοφυλοφιλία ένα πολύ βαρύ αμάρτημα.

Να ξεκινήσουμε λέγοντας πως καλώς ήρθε το σύμφωνο συμβίωσης και όσοι το θέλουν ας το εκμεταλλευτούν. Το θέμα είναι πολιτικό και όχι θρησκευτικό μιας και δεν μιλάμε για γάμο αλλά για συμβίωση. Οπότε η εκκλησία δεν έχει λόγο στο θέμα, αλλά ποτέ δεν τη σταμάτησε αυτό. Διαχρονικά η εκκλησία έχει αποδείξει πως έχει άποψη για όλα τα θέματα, ακόμα και αυτά της εξωτερικής πολιτικής και διπλωματίας. Στα σύμφωνα συμβίωσης θα σταματήσει;

Η θέση της είναι βέβαια αστεία μιας και βασίζεται σε θρησκευτικά επιχειρήματα και όχι σε επιστημονικά και πως θα μπορούσε να κάνει διαφορετικά. Όταν ο ανώτερος νόμος είναι αυτός του θεού, όλοι οι άλλοι μπορούν να περάσουν στη λήθη.

Εφόσον παίρνουμε την επιστημονική θέση στο θέμα και όχι τη θρησκευτική, η επόμενη ερώτηση, κατά πόσο τα ομόφυλα ζευγάρια θα μπορούν να υιοθετούν παιδιά, πρέπει να εξεταστεί υπό το ίδιο πρίσμα. Οι έρευνες, όπως έχουμε δει, δείχνουν πως τα παιδιά ομόφυλων οικογενειών δεν μεγαλώνουν με ψυχολογικά προβλήματα ούτε και γίνονται ομοφυλόφιλα.

Όπως ήταν αναμενόμενο από κάποιον που δεν ξέρει να χάνει, η εκκλησία, μέσω του Μητροπολίτη Κορίνθου, ευχήθηκε στον Τσίπρα τα παιδιά του να υπογράψουν ένα σύμφωνο συμβίωσης. Με άλλα λόγια του ευχήθηκε τα παιδιά του να γίνουν ομοφυλόφιλοι.

Δεν με ξαφνιάζει που η εκκλησία θεωρεί κατάρα το να γίνει κάποιο παιδί ομοφυλόφιλο. Δεν με ξαφνιάζει που η εκκλησία μοιράζει «κατάρες». Κατά καιρούς έχω και εγώ δεχθεί τις κατάρες που μου αναλογούν από τους πιστούς. Business as usual.

Αυτό που με ξαφνιάζει είναι που άτομα τα οποία δηλώνουν πως δεν έχουν πρόβλημα με τους ομοφυλόφιλους να ενοχλούνται από τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Κορίνθου. Δεν καταλαβαίνω γιατί ενοχλούνται!

Αν θεωρείς, όπως εγώ, πως η ομοφυλοφιλία δεν είναι κάτι αφύσικο ή μια αμαρτία, τότε η κατάρα του Μητροπολίτη έχει τόση αξία όσο το να ευχηθείς σε κάποιον να του αρέσει το χρώμα κόκκινο. Δηλαδή καμία.

Αν όμως θεωρείς πως η εκκλησία κακώς έκανε που έριξε κατάρα στον Τσίπρα, τότε ίσως να μην είσαι τόσο ΟΚ με την ομοφυλοφιλία όσο νομίζεις.

Advertisements

Tagged: , ,

7 thoughts on “Το Σύμφωνο Συμβίωσης

  1. Γιωργος Ιανουαρίου 4, 2016 στο 11:21 Reply

    Γενικά συμφωνώ με το άρθρο εκτός από ένα σημείο. Υπάρχουν και έρευνες που δείχνουν ότι όντως υπάρχει διαφορά μεταξύ των παιδιών που μεγαλώνουν με ομοφυλόφιλους γονείς και των παιδιών που μεγαλώνουν με ετεροφυλόφιλους γονείς όσο αφορά τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό.

    π.χ. στο ακόλουθο άρθρο:

    http://faculty.law.miami.edu/mcoombs/documents/Stacey_Biblarz.pdf

    φαίνεται πως οι παράγοντες

    «Young adult child has considered same-sex sexual relationship(s); has had same-sex sexual relationships»

    και

    «Boys’ likelihood of having a gay sexual orientation in adulthood, by sexual orientation
    of father»

    είναι αυξημένοι στα παιδιά homo γονιών σε σχέση με αυτά των hetero γονιών κάτι το οποίο το θεωρώ λογικό να συμβαίνει καθώς ένα παιδί μεγαλώνει με πρότυπο τους γονείς. Εάν οι γονείς είναι homo/hetero είναι λογικό το παιδί να επηρεάζεται σε κάποιο βαθμό.Όπως για παράδειγμα θεωρώ λογικό ένα παιδί που οι γονείς του καπνίζουν να έχει αυξημένες πιθανότητες να γίνει καπνιστής σε σχέση με παιδί που οι γονείς του δεν καπνίζουν

    (βλ. http://www.washington.edu/news/2005/09/28/children-whose-parents-smoked-are-twice-as-likely-to-begin-smoking-between-ages-13-and-21-as-offspring-of-nonsmokers/)

    χωρίς προφανώς αυτό να σημαίνει ότι παιδιά καπνιστών θα γίνουν ντε και καλά καπνιστές.

    Η εκτίμηση μου είναι γενικά ότι είναι πολύ δύσκολο να εξαχθούν δυνατά και γενικά συμπεράσματα σε τέτοιες έρευνες επειδή το δείγμα των ερευνών είναι γενικά μικρό και οι προκαταλήψεις της κοινωνίας δυσκολεύουν την εξαγωγή συμπερασμάτων.

    Π.χ. μπορεί τα παιδιά των homo γονιών να εμφανίζονται με σημαντικές διαφορές σε σχέση με τα παιδιά των hetero γονιών σε κάποιες έρευνες ακριβώς επειδή η κοινωνία δημιουργεί σε αυτά τα παιδιά πρόβλημα. Εάν λοιπόν η έρευνα δείξει ότι υπάρχουν διαφορές δεν σημαίνει ντε και καλά ότι είναι εκ του πονηρού. Μπορεί να έχει δίκιο διότι οι διαφορές ενδεχομένως να μην οφείλονται στον σεξουαλικό προσανατολισμό των γονιών άμεσα αλλά έμμεσα λόγω του περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει θετικά ή αρνητικά την ύπαρξη homo γονιών.

    Από την άλλη έρευνες που δείχνουν ότι τα παιδιά των homo γονιών δεν έχουν καμία διαφορά με παιδιά των hetero γονιών προφανώς γίνονται σε κοινωνίες που υπάρχουν homo γονείς (let alone ότι hetero γονείς σήμερα συνήθως δεν είναι από τα κατώτατα κοινωνικά στρώματα) και συνεπώς είναι εκ των πραγμάτων πιο ανεκτικές στην διαφορετικότητα οπότε οι κοινωνίες αυτές δεν δημιουργούν προβλήματα σεξουαλικού ρατσισμού και στίγματος ευνοώντας την ομαλή ενηλικίωση των παιδιών απο homo γονείς.

    Μου αρέσει!

    • Greek Skeptic Ιανουαρίου 6, 2016 στο 09:15 Reply

      Δεν θα επιμείνω. Ότι δείχνουν οι σωστές έρευνες είναι η θέση μου. Δεν έχω τις γνώσεις να εκφέρω προσωπική άποψη.

      Μου αρέσει!

      • Γιώργος Ιανουαρίου 6, 2016 στο 17:09

        Εχμ… pardon me αλλά αυτό ακριβώς νομίζω ότι κάνεις σε αυτό το blog και στο συγκεκριμένο άρθρο. Άποψη εκφράζεις. Και σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό να εκφράζει κανείς άποψη (ούτε εσύ ούτε εγώ 🙂 ) καθώς δεν είναι δυνατόν να πρέπει να κατέχεις την απόλυτη αλήθεια για να εκφράσεις άποψη. Ούτε εγώ είμαι ειδικός για να αποφανθώ ελαφρά τη καρδία τι πραγματικά ισχύει αλλά για πληρότητα στην ενημέρωση (κάτι που νομίζω επιθυμείς και εσύ) θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και τέτοια αποτελέσματα δημοσιευμένα σε επιστημονικά περιοδικά.

        Μάλιστα το συγκεκριμένο paper το βρήκα μέσω ενός άρθρου κάποιου Λύο Καλοβρυνά στο protagon (βλ. http://www.protagon.gr/epikairotita/kosmos/ti-symvainei-me-ta-paidia-twn-gay-goniwn-44304000000) που υποστήριζε συν τοις άλλοις πως δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ των homο και hetero γονιών όσο αφορά το αν το παιδί τους γίνει gay. Το σουρεάλ της υπόθεσης είναι ότι o Λύο παρέθετε το άρθρο ως υποστηρικτικό της άποψης του.

        Πραγματικά δεν έχω κάτσει να ασχοληθώ με το πόσα επιστημονικά άρθρα υποστηρίζουν την μια ή την άλλη άποψη (παρόλο που θα ήθελα να έχω μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για το θέμα) καθώς δεν έχω και τον χρόνο. Στο προηγούμενο σχόλιο μου επεσήμανα παρόλα αυτά τις δυσκολίες που έχουν οι έρευνες πάνω σε αυτό το θέμα.

        Να επισημάνω τέλος ότι ίσως να ήταν ύποπτο αν όλα τα επιστημονικά άρθρα που δημοσιεύονται συμφωνούσαν 100% πάνω σε τέτοια κοινωνιολογικά/ψυχολογικά θέματα που δεν έχουν μια αυστηρή και πέραν πάσης αμφιβολίας επιστημονική απόδειξη.
        (βλ. π.χ. http://phys.org/news/2016-01-evidence-bad.html). Στα θεωρητικά μαθηματικά π.χ. άπαξ και αποδειχθεί κάτι δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης. σε άλλες επιστήμες δεν ισχύει αυτό και αυτός είναι και ο λόγος που μπορεί να γίνονται συνεχώς έρευνες πάνω σε θέματα που έχουν ερευνηθεί και στο παρελθόν.

        Σε κάθε περίπτωση βέβαια από κάπου θα πρέπει να ξεκινήσουμε και κάπου θα πρέπει να στηριχτούμε για να εκφέρουμε άποψη (όσο το δυνατόν πιο εμπεριστατωμένη με στοιχεία). Εν κατακλείδι, προσωπικά δεν διαφωνώ επι της ουσίας με το άρθρο σου και (μέχρι του αποδείξεως του εναντίον με πολύ ισχυρά στοιχεία) θεωρώ ότι είναι πολύ προτιμότερο να μεγαλώνει ένα παιδί με γονείς (είτε οι γονείς είναι homo είτε είναι hetero) παρά σε ένα ίδρυμα.

        Ελπίζω τα σχόλια μου και οι πηγές που παραθέτω να συμβάλλουν εποικοδομητικά στην πληρέστερη ενημέρωση και στην πιο σφαιρική αντιμετώπιση του θέματος.

        Καλή χρονιά.

        Μου αρέσει!

      • Greek Skeptic Ιανουαρίου 7, 2016 στο 01:04

        Προφανώς συμβάλλουν, τα σχόλια, οι πηγές και η ευγενική γραφή. Δεν είναι όλα τα σχόλια ούτε ευγενικά ούτε προσφέρουν πηγές, οπότε πάντα ευπρόσδεκτος ακόμα και αν αμφισβητείς, ειδικά αν αμφισβητείς.

        Μου αρέσει!

  2. Maria Ithilidou Ιανουαρίου 4, 2016 στο 19:20 Reply

    Θα διαφωνήσω στις τελευταίες παραγράφους, το θέμα εξετάζεται απο την οπτική αυτού που το λέει: αν μου ευχηθεί κάποιος περαστικά, θα χαρώ για τη σκέψη αν και ξέρω πως φυσικά δε θα έχει καμιά επίπτωση στο πόσο γρήγορα θα γίνω καλά. Αν μου ευχηθεί να με αποκεφαλίσουν τζιχαντιστές γιατί είμαι άθεη και δεν αξίζω να ζω, δε θα με νοιάξει γιατί ξέρω πως η ευχή απο μόνη της δεν έχει δυνατότητα να επηρεάσει το μέλλον μου. Απο την άλλη όμως εκείνος το πιστεύει, και αυτό λέει πολλά για τον υποτιθέμενο χαρακτήρα της «θρησκείας της αγάπης» που εκπροσωπεί. Δεν είναι οτι εμείς θεωρούμε πως θα μας βρει κάποιο κακό, αλλά οτι αυτός θέλει να μας βρει κάτι που θεωρεί κακό, και αυτή την κακία κρίνουμε

    Μου αρέσει!

    • Greek Skeptic Ιανουαρίου 6, 2016 στο 09:13 Reply

      Καταλαβαίνω αυτό που λες. Όταν κάποιος εύχεται το κακό μας, ακόμα και αν η ευχή έχει μηδενική αξία, μπορεί να μας ενοχλήσει. Δεν έχεις άδικο.
      Απλώς αν αφήνουμε τέτοιους ανθρώπους να μας αγγίξουν τότε έχουν πετύχει μια νίκη την οποία επιτρέψαμε εμείς.

      Μου αρέσει!

  3. admin Ιανουαρίου 5, 2016 στο 15:26 Reply

    Μπράβο για το άρθρο.

    Παρατήρησα επίσης ότι, εκτός από την εκκλησία, πολλοί «φανατικοί» άντρες ξεσπάθωσαν με τη νομιμοποίηση της συμβίωσης των ομόφυλων ζευγαριών, προφανώς μπερδεύοντας το «νομιμοποιώ» με το «επιβάλλω».

    Για όποιους αφορά το θέμα, πιστεύω καλώς έκαναν και το ψήφισαν. Αν μη τι άλλο, τους κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Οι υπόλοιποι, μπορούν κάλλιστα (να συνεχίσουν) να μην ασχολούνται. Απλό είναι και δεν καταλαβαίνω γιατί τόσος ντόρος.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: