10 + 1 συμπεράσματα από τη σφαγή στο Παρίσι


arc-de-triomphe-2Αν και συνήθως μου αρέσει να έχω δίκιο, αυτή τη φορά δεν πήρα καμία ικανοποίηση. Το γεγονός πως είχα γράψει για τους κινδύνους της ISIS πάνω από ένα χρόνο πριν, δεν με ευχαριστεί.

Δεν θα ξαναπώ τα ίδια. Αν θέλετε δείτε εδώ για τη θέση μου στο θέμα του Ισλάμ. Είναι ξεκάθαρη και σταθερή.

Θέλω όμως να σχολιάσω μερικά πράγματα που έπεσαν στην αντίληψή μου, κυρίως μέσω των Social Media όπου γίνεται το συνηθισμένο αλλαλούμ.

  1. Υπάρχουν αρκετοί που λένε πως δεν φταίει το Ισλάμ για την επίθεση στο Παρίσι. Μη προσπαθείτε να ξεπλύνετε τη θρησκεία. Οι θύτες είναι ξεκάθαροι πως τα κινητρά τους είναι θρησκευτικά και όχι πολιτικά, οικονομικά, ταξικά, κοινωνικά ή οτιδήποτε άλλο. Η θρησκεία είναι το πρόβλημα και συγκεκριμένα το Ισλάμ.
  2. Όχι, δεν είναι σκόπιμο να καταργηθούν οι θρησκείες. Ακόμα και αν ήταν εφικτό, που δεν είναι, δεν είναι επιθυμητό. Μπορεί κάποιος να πιστεύει σε θεό και να μην είναι βίαιος. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να αποδεχόμαστε θρησκείες οι οποίες προωθούν συμπεριφορές που πάνε κόντρα στους νόμους του κράτους και τις αξίες με τις οποίες ζούμε, όπως ισότητα των φύλων, ανεξιθρησκεία, ελευθερία του λόγου.
  3. Σίγουρα δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι ένοχοι. Αλλά οι επιφανείς, αυτοί που αποκαλούνται μετριοπαθείς, είναι ένοχοι με τη σιωπή τους. Ελάχιστοι καταδικάζουν τέτοιες πράξεις. Αυτό δικαιολογεί τις πράξεις βίας στο μυαλό των νέων.
  4. Βάλτε ότι φωτογραφία θέλετε στο προφίλ σας. Μην ακούτε. Ο κάθε ένας πενθεί όπως νιώθει. Δεν υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος.
  5. Δεν φταίει η Δύση, η Αμερική, οι εβραίοι. Δεν λέω πως δεν επηρέασαν τις εξελίξεις με την εξωτερική πολιτική τους, αλλά η τελική ευθύνη για μια επίθεση αυτοκτονίας ανήκει στο άτομο και όχι σε κάποιον άλλο εξωτερικό εχθρό.
  6. Το να βάζεις μια ζυγαριά και να λες «δεν έκλαψες για τον Λίβανο, γιατί κλαις για τη Γαλλία», δεν ξέρω τι νόημα έχει. Αρέσει σε κάποιους να λένε υποκριτές τους φίλους τους, ακόμα και αν αυτοί είναι στο Facebook; Κάθε τραγωδία την αντιμετωπίζουμε διαφορετικά και είναι λογικό να μας ενοχλεί περισσότερο μια επίθεση στη Γαλλία που γνωρίζουμε καλύτερα και με την οποία νιώθουμε πιο κοντά από ότι σε μια αραβική χώρα. Πόσο λογικό θα ήταν να θυμώσω με αυτούς που δεν έκλαψαν όταν πέθανε ο πατέρας μου ενώ έκλαψαν όταν πέθανε ο δικός τους;
  7. Με τον ίδιο τρόπο δεν είναι δυνατόν να λες πως «δεν πρέπει να χαίρεσαι γιατί νίκησε ο Ολυμπιακός πχ, διότι πέθαναν τόσοι άνθρωποι». Άνθρωποι πεθαίνουν συνεχώς σε όλο τον κόσμο. Όσο τραγικό και αν είναι αυτό, είναι μέρος της ζωής και η ζωή συνεχίζεται.
  8. «Μη τους λέτε φανατικούς θρησκευόμενους. Και αυτοί που μπουσουλούν στην Τήνο είναι φανατικοί αλλά δεν σκοτώνουν». Ευτυχώς! Από την άλλη τι θα πρέπει να τους πούμε αν όχι φανατικούς; Ποια άλλη λέξη τους χαρακτηρίζει; Το πρόβλημα ξεκινά από το τι θεωρεί ο κάθε ένας φανατισμό. Εγώ πάω στο γήπεδο όσο πιο συχνά μπορώ. Η γυναίκα μου με θεωρεί φανατικό. Άλλοι πάνε στο γήπεδο και πετούν δυναμιτάκια. Προφανώς υπάρχει ένα θέμα με τον ορισμό του φανατικού. Αν μη τι άλλο δεν νομίζω πως κάποιος μπορεί εύκολα να πει πως αυτοί οι δολοφόνοι δεν είναι φανατικοί Ισλαμιστές. Το λένε οι ίδιοι, ούτως ή άλλως.
  9. Είναι εντυπωσιακή η διάθεση μερικών να κακολογούν την Ευρώπη λες και για κάποιο λόγο φταίει αυτή. Τα ίδια άτομα που θέλουν την κατάργηση της ΕΕ και βρίζουν την Ευρώπη, εκμεταλλεύονται τις ελευθερίες που έχουν ακριβώς επειδή ζούνε στην Ευρώπη. Με αυτή τη συμπεριφορά τους δείχνουν πως η Ευρωπαϊκή ελευθερία έχει θριαμβεύσει.
  10. Μη προσεύχεστε για το Παρίσι. Ο Θεός επέτρεψε την επίθεση αυτή μιας και ήξερε από πριν πως θα συμβεί. Οι προσεχές σας είναι απλώς μια προσπάθεια επέμβασης στο έργο του Θεού και δείχνουν μια υπεροψία στα όρια της θανάσιμης αμαρτίας. Άσε που οι προσευχές δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στον παραλήπτη και γίνονται μόνο για την ικανοποίηση του προσευχόμενου.
  11. Από όλους, περισσότερο να φοβάστε τους εμποράκους της ευαισθησίας που χρησιμοποιούν politically correct γλώσσα. Η επιμονή να είναι κάποιος πολιτικά ορθός είναι σαν να πιστεύει πως πασπαλίζοντας τα σκατά με ζάχαρη τα κάνει πιο νόστιμα. Μπορείτε να δοκιμάσετε, αλλά φοβάμαι πως θα απογοητευτείτε. Η πολιτικά ορθή γλώσσα τελικά, όχι μόνο δεν προστατεύει κανενός τις ευαισθησίες, αλλά ξεπλένει κατακριτέες συμπεριφορές.

Μπαίνουμε σε μια σκοτεινή περίοδο της ιστορίας μας. Ένας πόλεμος έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, αλλά πλέον ήρθε στο κατώφλι μας και αν τον αγνοήσουμε θα τιμωρηθούμε.

Οι φανατικοί της ISIS δεν αντιμετωπίζονται με σημαίες και προσευχές. Γελάνε με αυτά. Αντιμετωπίζονται με στιβαρές πολιτικές, νόμους που δεν κάνουν χάρες σε θρησκείες και ξεκάθαρες και λογικές αποφάσεις. Όποτε πάρθηκαν αποφάσεις εν βρασμό τα αποτελέσματα δεν ήταν καλά. Δείτε τον Μπούς μετά τις επιθέσεις της 11/9.

Το σημαντικότερο όμως είναι να αποδεχθούμε επιτέλους πως το πρόβλημα είναι η θρησκεία. Αυτή η αποδοχή είναι το πρώτο βήμα μιας μεγάλης διαδρομής που θα μας βγάλει από το σκοτάδι που έχει πέσει.

Advertisements

Tagged: , , ,

18 thoughts on “10 + 1 συμπεράσματα από τη σφαγή στο Παρίσι

  1. Gaspar Νοέμβριος 15, 2015 στο 20:35 Reply

    Νομίζω ότι τα επιστημονικά δεδομένα και βασικά οι ερμηνείες τους διαφωνούν με τις τοποθετήσεις σου…μαζί και εγω.

    Η βιολογία συμπεριφοράς μας διδάσκει ότι ανθρώπινη συμπεριφορά τροφοδοτείται από το κοινωνικό περιβάλλον, που με τη σειρά του διαμορφώνεται (τουλάχιστον τα τελευταία 6,000~) από τα κοινωνικά συστήματα δόμησης.Το να προσπαθεί κάποιος να αποδώσει ευθύνες σε θρησκευτικές ιδεολογίες βάση μιας πράξης βίας, απομονώνοντάς την από τα κοινωνικά γεγονότα που την τροφοδοτούν, είναι τουλάχιστον ανούσιο και ανήθικο.
    ΟΙ θρησκευτικές ιδεολογίες όπως και οι Εθνικιστικές έχουν την ιδιότητα να οργανώνουν και να ενώνουν πληθυσμούς σε κοινούς αγώνες. Αυτό το χαρακτηριστικό δίνει τη δυνατότητα σε αυτές της ιδεολογικές ομάδες να οργανώνουν ανταποδοτικά χτυπήματα, συνήθως συμβολικά (δίδυμοι πύργοι, Παρίσι) γιατί από τη φύση τους οι δυνατότητες συμμετοχής σε γενικευμένες συρράξεις είναι μικρές.
    ΟΙ θρησκευτικές ιδεολογίες »death denial κουλτούρες» (Ernest Baker), που βρίσκονται πίσω από τέτοιες πράξεις είναι οι μόνες που μπορούν να προσφέρουν σε απελπισμένες πράξεις παράλογες ελπίδες. Το ίδιο ρόλο έχουν παίξει και στην ιστορία και οι εθνικό-πατριωτικές ιδέες πχ.για την ειδική ράτσα του Έλληνα, αυτόχθονες θεωρίες πληθυσμών από πολλούς πολιτισμούς κλπ.
    Σε όλες αυτές τις αντιδράσεις πότε στο πυρήνα τους δεν ήταν το υπερφυσικό. Πάντα ήταν η οικονομική αυτό-διαχείρηση και αυτοδιάθεση του πληθυσμού η οποία επηρεάζει πάντα αρνητικά το πως βιώνει ο άνθρωπος αόριστες έννοιες όπως είναι της ελευθερίας, αξιοπρέπειας, κοινωνική αποδοχή, τα πιστευω κλπ.
    Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι η Αραβική άνοιξη. Μια σύγκριση των ημερομηνιών των εξεγέρσεων σε όλες τις αραβικές χώρες, με τις ημερομηνίες παγκόσμιας αύξηση των τιμών των σιτηρών, μπορεί ο καθένας να καταλάβει ότι οι ερμηνείες των μίντια περί απαίτησης των πληθυσμών για δημοκρατία(άλλη μια αόριστη έννοια) είναι ιστορίες για αγράμματους. Το οικονομικό ζήτημα και εδώ τροφοδότησε όλα τα ιστορικά γεγονότα που βιώσαμε

    https://www.google.gr/search?q=food+prices+fueled+arab+spring&biw=1084&bih=860&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIhYrwqe6SyQIVgk4aCh3ztQ7c
    (μερικά γραφήματα για το correlation – causation των δυο φαινομένων).

    Ο οικονομολογος Niall Ferguson παρουσιάζει ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ 5 επεισοδίων πάνω στο θέμα. «The Ascent of Money: A Financial History of The World»
    Τα επιχειρήματά του είναι πολλά και αποκαλυπτικά και σκιαγραφεί τη βιολογική προδιάθεση του ανθρώπου να αυξάνει την ευτυχία μου περιορίζοντας την ευτυχία του άλλου, μέσω της εκμετάλλευσης των περιορισμένων πόρων του περιβάλλοντος.

    Τώρα ο «θρήνος» που αναφέρεις είναι μια γελοία συμπεριφορά – μόδα από άτομα που δεν καταλαβαίνουν καν το μηχανισμό που προκάλεσε το γεγονός στο Παρίσι. Το μόνο που κάνει είναι να χωρίζει βαθύτερα τις λαϊκές τάξεις του κόσμου σε στρατόπεδα ιδεολογίας.
    Μια συνειδητοποιημένη άποψη θα έπρεπε χρόνια τώρα να έχει επικοινωνήσει την απαίτηση εφαρμογής κοινωνικών μοντέλων ισότητας παγκοσμίως, σαν αυτά που εφαρμόζουν οι Σκανδιναβικές χώρες και έχουν μηδενικά νούμερα εγκληματικότητας και διαφθοράς. Η αμόρφωτη μη συνειδητοποιημένη ζωή που ζει ο μέσος δυτικός άνθρωπος είναι ο λόγος που ο κάθε ποζερας έχει τη φατσούλα του με backround τη γαλλική σημαία.
    Αυτή η ίδια αμόρφωτη μη συνειδητοποιημένη ζωή και η ανήθικη συμπεριφορά που «γεννάνε» τα ψευτο-πολιτικά μας συστήματα στους πολιτες τους, είναι εκείνα που ώθησαν αθώο απελπισμένο κόσμο να ξεσπάσει σε αθώες ανέμελες ψυχές.
    Η ρίψη ευθυνών είναι μια αυταπάτη, ανθρώπινη εφεύρεση για να μας προσφέρει ψευδό-φιλοσοφικές απαντήσεις σε πολύπλοκα γεγονότα,που αν αποπειραθούμε να τις σκαλίσουμε, θα βρούμε την ανηθικότητα μας και τις ενέργειες μας να είναι μέρος ενός αυτοτροφοδοτούμενου βιολογικού συστήματος παραγωγής κοινωνικής βίας.

    Έχεις δίκιο για την σκοτεινή περίοδο που……έρχεται και για μας, Για τις ανατολικές και νότιες κοινωνίες (σε σχέση με την Ευρώπη) το σύστημά μας φρόντισε να μην τους λείψουν ποτέ.

    Η θρησκεία δεν είναι το πρόβλημα….είναι απλά ένα σύμπτωμα ένός μεγαλύτερου προβλήματος. Η λύση δεν είναι να περιορίσεις το σύμπτωμα της θρησκείας. Η λύση είναι παγκόσμιος σεβασμός και ισότητα ώστε να καταστήσεις τη θρησκεία περιττή…όπως είναι σε πολλές πλούσιες βόρειες πολιτείες της Αμερικής, όπως είναι σε χώρες της βόρειας Ευρώπης. Ο κόσμος χρειάζεται την παροχή και την εγγύηση ενός αξιοπρεπούς επίπεδου ζωής ώστε να μην καταφεύγει σε Μεταφυσικές πολιτικό-θρησκευτικές ιδεολογίες. (Terror Management Theory- Dr. Sheldon Solomon).
    Ντουζίνες ομιλιών κοινωνιολόγων υποδεικνύουν την κοινωνική και οικονομική ισότητα ως το μοναδικό κοινό χαρακτηριστικό, σε χώρες με χαμηλή διαφθορά και χαμηλή εγκληματικότητα.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Κωσνταινος Αναστασακης Νοέμβριος 15, 2015 στο 20:38 Reply

    Εξαιρετικός άλλη μια φορά!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  3. dimitris Νοέμβριος 18, 2015 στο 02:04 Reply

    Gaspar, καθε χρονο ολο και περισσοτερο φαινεται ο ρολος των γονιδιων στον καθορισμο της ανθρωπινης συμπεριφορας. Δεν καταλαβαινω γιατι ορισμενοι δεν ακολουθειτε τις νεες επιστημονικες ανακαλυψεις και μενετε κολλημενοι στις θεωριες του 1970…

    Μου αρέσει!

    • Gaspar Νοέμβριος 18, 2015 στο 13:16 Reply

      Μάλλον Δημήτρη μου δεν έχεις υπόψιν σου το τομέα της επιγενετικής (epigenetics), που είναι λίιιγο (λίγο)πιο φρέσκιος ως scientific discipline από τη γενετική.(Δεν είμαι κάν σίγουρος έχει 5 χρόνια ζωής ως επίσημος τομέας της επιστήμης).
      Όπως λέει και γνωστός μοριακός βιολόγος…Το γονίδιο είναι το «όπλο» και η επιγενετική (το περιβάλλον) το «δάκτυλο» που τραβάει την σκανδάλη..
      Αν ενδιαφέρεσαι για να ενημερωθείς για τις νέες επιστημονικές ανακαλύψεις…με χαρά θα σου αναρτήσω λινκς πάνω στον συναρπαστικό αυτό επιστημονικό τομέα, που έχει εκθέσει σε κριτική τις μεθόδους με τις οποίες δομούμε και συντηρούμε τις κοινωνίες μας και έχει τροφοδοτήσει ιδεολογίες νέων παγκοσμίων κινημάτων για κοινωνική αλλαγή.

      Μου αρέσει!

  4. Can't escape my ego Νοέμβριος 19, 2015 στο 13:58 Reply

    Το να μπλέξεις το τζιχαντισμό,με όλους μουσουλμάνους είναι το λιγότερο έλλειψη κριτικής σκέψης,δεν ξέρω πως παρασύρεσαι σε τέτοιες γενικεύσεις,και το χειρότερο ότι γίνεσαι φερέφωνο των φασιστών που υποστηρίζουν ακριβώς τα ίδια..Πρόσεξε δε σε λέω φασίστα,αλλά εσείς οι νεοφιλελέδες έχετε μια τάση ισοπέδωσης των πάντων προς τέρψιν,της δήθεν μόρφωσης σας!

    1.εφόσον και οι βουδιστές σφάζουν,επομένως ο βουδισμός είναι ολοκληρωτική θρησκεία που θέλει να επιβληθεί(!!!!) πόσα θέλεις να μας τρελάνεις;!όχι δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι τζιχαντιστές διότι απλά δεν σημαίνει ότι επειδή είσαι μουσουλμάνος είσαι τζιχαντιστής.Εδώ κολλάει η σειρά λογικής με τον μπάτσο και το μπουζούκι..
    3.Δηλαδή αν κάποιος χριστιανός σφάξει μερικές εκατοντάδες και δεν βγούνε οι μετριοπαθής επιφανείς χριστιανοί να καταδικάσουν,είναι ένοχοι(!!!)πόσα θέλεις να μας τρελάνεις;!
    5.Όχι ρε δε φταίει ο Αμερικανικός ιμπεριαλισμός και η επεκτατικοί πόλεμοι που ξεκίνησαν από Ιράν-Ιράκ και πιο πριν στο Αφγανιστάν για να διώξουν τους Σοβιετικούς.(!!)Όχι μην τολμήσεις και ξανακατηγορήσεις τους Αμερικάνους απλά πυροδότησαν όλη την κατάσταση στη Μ.Ανατολή,και μετά κοκοκοκ δε φταίμε εμείς,φταίει ο άλλος..πάντα οι κακοί φταίνε,όχι οι καλοί Αμερικάνοι,Γάλλοι,Άγγλοι και λοιποί φίλοι του ΝΑΤΟ.
    Δεν αξίζει να σχολιάσω τα άλλα δεν λένε και τίποτα,αλλά αλήθεια τώρα άρχισες να κυκλοφορείς στον κόσμο;!Αυτά που γράφεις πιο πολύ για ξέπλυμα ιδεολογιών μου μoιάζουν παρά για άποψη σκεπτικιστή(;;;)

    Μου αρέσει!

    • Gaspar Νοέμβριος 19, 2015 στο 14:18 Reply

      Δυστυχώς…πρέπει να συμφωνήσω σε όλα όσα είπες και να πω άλλα τόσα. Και λέω δυστυχώς γιατί με το τρόπο σου…. το αποπήρες το παλικάρι.χαχαχα!
      Ο σκεπτικισμός σε πολλές περιπτώσεις συντηρείται από την επίμονη αποχή του ατόμου από την έρευνα της επιστημολογίας ενός θέματος και από την προσωπική προκατάληψη προς μια ιδεολογία. Το πραγματικό αίτιο με το σύμπτωμα, σερβιρισμένο στη μορφή ενός smoothie, από έναν σερβιτόρο που θέλει να πιστεύει ότι είναι σκεπτικιστής(επιλεκτικός ίσως).

      Μου αρέσει!

      • Greek Skeptic Νοέμβριος 20, 2015 στο 00:24

        Η απάντηση που έδωσε στον φίλο Ego, καλύπτει νομίζω και το δικό σου σχόλιο. Σε ευχαριστώ για τη συνεισφορά.

        Μου αρέσει!

    • Greek Skeptic Νοέμβριος 20, 2015 στο 00:23 Reply

      Ωραία, ας τα πάρουμε από την αρχή.

      Δεν λέω πουθενά πως όλοι οι μουσουλμάνοι είναι ένοχοι για κάτι. Αντιθέτως λέω στο 3: «Σίγουρα δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι ένοχοι.»
      Προτείνω την επόμενη φορά που θα θες να κρίνεις κάποιον να διαβάσεις όλο το άρθρο.
      3. Αν κάποιος χριστιανός σφάξει καμιά 100δα στο όνομα του Χριστιανισμού τότε ναι, οι χριστιανοί πρέπει να πάρουν θέση. Αν τους σφάξει στο όνομα του Ολυμπιακού θα πρέπει ο Μαρινάκης να πάρει θέση. Αυτή είναι η γνώμη μου. Εσύ το απλοποιείς διότι δεν διευκρινίζεις ποιά είναι τα κίνητρα των φόνων και το αφήνεις ανοικτό. Προφανώς μιλάω για θρησκευτικά κίνητρα, σαν αυτά που ξεκάθαρα έχουν δηλώσει πως έχουν τα μέλη της ISIS.
      5. Δεν φταίει η Δύση για τους φόνους. Η δύση φταίει για άλλα πράγματα και πολύ δυστυχία σίγουρα, αλλά δεν είναι αυτή που έβαλε ιδέες παρθένων στο κεφάλι μερικών και τους έστειλε στο Παρίσι να σκοτώσουν. Αν θες να βρίσκεις άλλους να φταίνε πάντα θα βρίσκεις, αλλά έτσι ξεπλένεις τους πραγματικούς θύτες.

      Όσο για τους μετριοπαθείς μουσουλμάνους, όχι μόνο δεν εμφανίζονται, αλλά οι απόψεις τους έχουν καταγρεφεί εδώ.
      https://greeksceptic.com/2015/01/13/%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA/
      Βλέπεις, ως σκεπτικιστής, όσα γράφω τα στηρίζω με στοιχεία και δεν μιλάω ούτε μα τα συναισθήματα ούτε σηκώνω ένα σαλιομένο δάκτυλο στον αέρα.
      Ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Μου αρέσει!

      • Gaspar Νοέμβριος 20, 2015 στο 00:55

        -» Αν θες να βρίσκεις άλλους να φταίνε πάντα θα βρίσκεις, αλλά έτσι ξεπλένεις τους πραγματικούς θύτες.»
        Αυτό είναι μια γενίκευση που δεν προσφέρει καμιά λύση στο πρόβλημα.
        Αν αγνοείς τον πραγματικό «φταίχτη» για χάρη της τιμωρίας του θύτη, καταλήγεις με συστήματα καλή ώρα σαν το δικό μας το κοινωνικό.πχ Αντί να αλλάξουμε αυτό που φταίει πραγματικά για τα τροχαία ατυχήματα, έχουμε σκαρφιστεί τα δικαστήρια ως αντίδοτο για τους θύτες και τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις ως τη λύση για τους νεκρούς της ασφάλτου. Έγινε άραγε πιο ασφαλές ένα σταυροδρόμι γιατί ο απρόσεκτος οδηγός της προηγούμενης βδομάδας πήγε μέσα για ανθρωποκτονία από αμέλεια? Φυσικά και όχι. Γιατί το σύστημά μας είναι εκεί για να τακτοποιήσει το σύμπτωμα και όχι την αιτία.Το ίδιο πράγμα είναι και αυτό που βίωσε το Παρίσι. Είναι το σύμπτωμα που προκλήθηκε από τη παγκόσμια δυτική πολιτική από την εποχή του Μερκαντιλισμού.
        Τα θύματα του Παρισιού πλήρωσαν την αδικία, την αμορφωσιά και την τυφλή πίστη που και αυτά είναι συμπτώματα του συστήματος. Θα πρέπει δηλαδή η κριτική σου να μην είναι τόσο κοντόφθαλμη και να αποσκοπεί στην βελτίωση ή και διόρθωση ενός προβλήματος και όχι στην τιμωρία ενός θύτη που δεν είναι παρά ένα τυχαίο και πρόσκαιρο σύμπτωμα του συστήματος μας.

        Μου αρέσει!

      • Greek Skeptic Νοέμβριος 20, 2015 στο 15:44

        Δεν συμφωνώ σε όλα.
        Δεν διαφωνώ πως το σύστημα δικαιοσύνης δεν είναι τέλειο. Δεν διαφωνώ επίσης πως πολλές φορές βλέπουμε την τιμωρία σαν λύση.
        Η τιμωρία μπορεί όμως να λειτουργήσει αποτρεπτικά σε αρκετές περιπτώσεις, ίσως όχι όλες.
        Από την άλλη, η προσπάθειά σου να δικαιολογήσεις τους φονιάδες απλών αθώων ανθρώπων βασισμένος στη πολιτική κάποιων κυβερνήσεων είναι κατάπτιστη.
        Είναι σαν να ακούω κάποιον να μου λέει πως ο για το βιασμό δεν φταίει ο βιαστής, αλλά η κοπελίτσα που φόραγε φουστίτσα και η μαμά του που δεν τον αγκάλιαζε ή τον χτύπαγε.
        Τραγική λογική με την οποία απλώς ξεπλένεις τους φονιάδες αθώων.
        Αν ήταν βέβαια αντίθετα τα πράγματα και πχ τα θύματα ήταν Παλαιστίνιοι θα έτρεχες στους δρόμους.
        Αν πραγματικά θες να βρεις το πρόβλημα δεν θα βρίσκεις μονίμως εξωτερικούς εχθρούς, αλλά θα δεις τι κινητοποιεί τους φονιάδες καθώς ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΣΥΝΕΧΩΣ λένε πως το κάνουν για θρησκευτικούς λόγους.
        Μπορείς να τους αγνοείς αν θες, αλλά η αλήθεια σε κοιτά κατάφατσα. Άκου τα δικά τους λόγια, όχι εμένα. Δεν μισούν τους Αμερικάνους ή τη Δύση αλλά κάθε άπιστο.
        Μια μέρα θα τους απλώσεις το χέρι φιλίας και θα στο δαγκώσουν γιατί απλώς δεν θέλεις να δεις την αλήθεια.

        Μου αρέσει!

      • Gaspar Νοέμβριος 20, 2015 στο 17:06

        επειδή βλέπω ένα πρόβλημα επικοινωνίας, θα προσπαθήσω επιγραμματικά να σου υποδείξω το σφάλμα λογικής που » πέφτεις»

        – Αρχική σου ιδέα είναι στο άρθρο είναι: Οι θύτες είναι ξεκάθαροι πως τα κινητρά τους είναι θρησκευτικά και όχι πολιτικά, οικονομικά, ταξικά, κοινωνικά ή οτιδήποτε άλλο

        -Η δική μου τοποθέτηση βάση γνώσεων από κοινωνικές επιστήμες:»Το να προσπαθεί κάποιος να αποδώσει ευθύνες σε θρησκευτικές ιδεολογίες βάση μιας πράξης βίας, απομονώνοντάς την από τα κοινωνικά γεγονότα που την τροφοδοτούν, είναι τουλάχιστον ανούσιο και ανήθικο.»

        – Και η ερμηνεία σου πάνω στο σχολιασμό μου: Από την άλλη, η προσπάθειά σου να δικαιολογήσεις τους φονιάδες απλών αθώων ανθρώπων βασισμένος στη πολιτική κάποιων κυβερνήσεων είναι κατάπτυστη.

        Η ερμηνεία που έδωσες στην παρέμβασή μου είναι προϊόν σφάλματος λογικής γνωστο ως false dichotomy (ψευδής διχοτόμηση… ίσως στα ελληνικά).
        Δηλ. το ότι δεν συμφωνώ ότι η θρησκεία δεν είναι το βασικό αίτιο του φαινομένου βίας αλλά το σύμπτωμα μιας πιο πολύπλοκης αιτίας δεν άρει καμία ευθύνη και δεν αποδίδει κανένα ελαφρυντικό στους θύτες. Αλλάζει απλά το βασικό αίτιο της συμπεριφοράς αυτής και μελετώντας το μπορούμε να βρούμε τη λύση που θα αποτρέψει με τα μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας, μελλοντικές ανάλογες συμπεριφορές. Αυτός είναι και επιστημονικός τρόπος διαχείρισης ενός προβλήματος.
        Η τιμωρία που αναφέρεις δεν είναι αποτελεσματικό μέτρο πρόληψης, είναι απλά ‘ενα μέτρο που επιβάλετε μόνο αν σε πιάσουν. Οι θρησκείες βασίζονται στο φόβο της απόλυτης τιμωρίας αλλά αυτό δεν αποτρέπει βαθιά θρησκευόμενους να σφάλουν καθημερινά.

        Παρακάτω πάλι στο άρθρο σου λες ότι δεν δεν θέλεις και δεν θα εξαφανισθεί ποτέ η θρησκεία.-«Όχι, δεν είναι σκόπιμο να καταργηθούν οι θρησκείες. Ακόμα και αν ήταν εφικτό, που δεν είναι, δεν είναι επιθυμητό».
        Και σου φέρνω παραδείγματα χωρών στο πρώτο σχόλιο μου, που κατέστησαν την θρησκεία σχεδόν ανύπαρκτη αντικαθιστώντας την με …την κοινωνική και οικονομική ισότητα. (σε TED talks θα βρείς στατιστικό υλικό αρκετό για να ξεκινήσεις την ερευνά σου πάνω σε αυτό το στοιχείο!)

        Εσυ λοιπόν ενάντια σε αυτό το δεδομένο των κοινωνικών επιστημών…επιμένεις στο μεσαιωνικό τρόπο διαμόρφωσης «χαρακτήρα», την τιμωρία.πχ» τώρα…θα σε σπάσω στο ξύλο κανακάρη μου ….για να μάθεις να φέρεσαι ευγενικά».
        Δεν μπορώ να την αποκλείσω τελείως αλλά είναι και η λογική της τιμωρίας μέσα στους λόγους που έχουν σκατώσει οι σχέσης ανατολής δύσης…(βλέπε Αμερική – Ιρακ).
        Επιμένω όπως και στην πρώτη απάντησή μου που μάλλον δεν διάβασες πότε…πως η κοινωνία των ανθρώπων θέλει επιστημονική προσέγγιση και λύση, όχι ψευδό επιστημονο- επιφανιακές αλχημείες πεπαλαιωμένων συστημάτων οργάνωσης πληθυσμού όπως πολιτική και οικονομία. Και οι δύο μετράνε πάνω από 2.000 χρ. ζωής ως εργαλεία οργάνωσης κοινωνιών …και τελευταία φορά που κοίταξα δεν διαπίστωσα σε κανένα άλλο τομέα στη ζωή μας να επιμένει να χειρίζεται εργαλεία τόσο γηραιότερα (ίσως μόνο ο οδοντογιατρός μου με το σφυρί και το καλέμι χαχα) . Ελπίζω να έγινα κατανοητός και να μην αναλωθούμε σε μια ατέρμονη λούπα «φταινε -δεν φταίνε».

        Μου αρέσει!

      • Greek Skeptic Νοέμβριος 20, 2015 στο 18:41

        Έγινες κατανοητός!

        Μου αρέσει!

      • Can't escape my ego Νοέμβριος 20, 2015 στο 19:36

        Λοιπόν επειδή δεν ήθελα να το παραθέσω,εγώ θα το κάνω για να δεις ότι υπάρχουν μουσουλμάνοι που καταδικάζουν αυτές τις ενέργειες,και δυστυχώς υπάρχουν και τα κοπρόσκυλα στα μμε που εφαρμόζουν μια χαρά τις εντολές των αφεντικών τους.

        http://info-war.gr/%CF%80%CF%89%CF%82-%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%B6/

        Λες στο 3:»Σίγουρα δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι ένοχοι…Ελάχιστοι καταδικάζουν τέτοιες πράξεις»

        τι μας λες δηλαδή;ότι σε σύνολο 1.5 δις μουσουλμάνων ελάχιστοι τις καταδικάζουν αυτές τις ενέργειες,επομένως μένουν χωρίς κάποιος να εναντιωθεί…το σκέφτεσαι λίγο;!Δηλαδή η βίαιη φτωχοποίηση των χωρών της μ. ανατολής δεν παίζει κανένα ρόλο στην πυροδότηση ακραίων φαινομένων,αλλά φταίει μόνο η θρησκεία τους που είναι τέτοια έτσι κι αλλιώς.το σκέφτεσαι λίγο;!
        Και όοοολος ο κόσμος πλέον κατηγορεί ανοιχτά τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ για την ευθύνη που έχουν στη μ. ανατολή,αλλά εσύ ο σκεπτικιστής το ακυρώνεις απλά με μια πρόταση,χωρίς επίσης επιχειρήματα που με κατηγορείς εμένα ότι δεν έχω.Λοιπόν ορίστε ένα επιχείρημα

        http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7064245

        κοινώς ο κόσμος το χει τούμπανο και μεις κρυφό καμάρι.Την Αμερική μην την ξανακατηγορήσεις,την Αμερική.Και λίγο ας έχουμε μια ιδέα κριτικής για το που χρησιμοποιούμε αυτό το «Αν θες να βρίσκεις άλλους να φταίνε πάντα θα βρίσκεις, αλλά έτσι ξεπλένεις τους πραγματικούς θύτες.»,δεν ταιριάζει σε όλες τις περιπτώσεις πόσο μάλλον στη συγκεκριμένη..Επίσης αν θεωρείς ότι όλοι αυτοί οι τζιχαντιστές ενδιαφέρονται για τη θρησκεία είσαι πολύ γελασμένος,κοπρόσκυλα που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η εξουσία,το όλο θέμα με τη θρησκεία είναι ΚΑΙ προπαγανδιστικό,μιας και είναι «μανούλες» στην προπαγάνδα.

        Μου αρέσει!

      • Greek Skeptic Νοέμβριος 20, 2015 στο 21:12

        Περί ευθύνης των ξένων. Έχει γραφτεί πολύ πριν το Παρίσι. Αλλά δεν είναι κακό να βλέπεις φαντάσματα: https://greeksceptic.com/2014/05/02/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%8D-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1/

        Μου αρέσει!

  5. Can't escape my ego Νοέμβριος 26, 2015 στο 12:38 Reply

    Επανέρχομαι για να παρουσιάσω ένα δείγμα του «θρησκευτικού φανατισμού» που ευθύνεται για την κατάσταση στη Συρία και να δείξω ότι (δεν!!!) φταίνε η ΗΠΑ…γελάει και το παρδαλό κατσίκι με την επιμονή σου…

    http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=3871

    Μου αρέσει!

    • Gaspar Νοέμβριος 26, 2015 στο 13:09 Reply

      Το τι βιώνουμε σήμερα έχει οριστεί χρόνια από επαναλαμβανόμενες πάγιες τακτικές του παγκόσμιου οικονομικού μας συστήματος. Η γεωπολιτική στρατηγική της μετατόπισης πληθυσμών είναι είναι η πρώτη ένδειξη ότι το παιχνίδι έχει αρχίσει να γίνεται «φυσικαλ»(που λέει και ο Σκουντής) ανάμεσα στα οικονομικά λόμπι του κόσμου μετά τη πολυετή αδυναμία εκκίνησης της παγκόσμιας οικονομίας. Στη περίπτωσή μας, το αμερικανικό λόμπι κάνει χρήση του πελάτη της Τουρκία και διοχετεύει τεράστιους αριθμούς προσφύγων στα εδάφη του αντίπαλου λόμπι για να το αποσταθεροποιήσει. Το Παρίσι δεν είχε θρησκευτικά αίτια…Ήταν ένα σύμπτωμα πολιτισμικής έκφρασης,προϊόν της επιρροής ενός Οικονομικού πολέμου.
      Δεν ξέρω γιατί ο κόσμος «επιλέγει» να κολλάει με τις ιδεολογίες που έχει βάλει στο μάτι.

      Μου αρέσει!

      • Can't escape my ego Νοέμβριος 26, 2015 στο 20:05

        Αυτά ακριβώς λέω αλλά δεν αρέσουν στον σκεπτικιστή.

        Μου αρέσει!

      • Gaspar Νοέμβριος 26, 2015 στο 22:40

        Το ξέρω…απλώς έκανα μια σούμα της ιστοσελίδας που πρότεινες. Πάντως του έδωσες υλικό για σκέψη….άλλωστε αυτό υποστηρίζει ότι κάνει!

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: