Περί Χριστιανικής ηθικής


Πιστός: Αυτό που κάνεις είναι ανήθικο! Δεν μπορείς να στέλνεις τον κόσμο μακρυά από τον θεό και να καταδικάζεις τις ψυχές τους στην αιώνια κόλαση! Αυτή είναι ανήθικη συμπεριφορά και πρέπει να σταματήσει.

Τα παραπάνω μου είπε φίλος πριν από κάμποσο καιρό, αφού είχε διαβάσει ένα άλλο άρθρο σχετικά με τη θρησκεία. Όπως πολλοί πιστοί, έτσι και αυτός δεν δέχεται πως μπορεί η θρησκεία του να κριτικάρεται από κανέναν. Για αυτόν η θρησκεία είναι υπεράνω κριτικής, και ένας λόγος είναι διότι η κριτική μπορεί να απομακρύνει κάποιους από τον θεό και να καταδικαστεί η ψυχή τους στην κόλαση.

10245501_790126164408422_1194873711444771305_n

Σε αυτό το σημείο να τονίσω πως ο εν λόγο πιστός, που είναι και χρόνια φίλος, είναι ένα πολύ έξυπνο άτομο. Δεν είναι ένα τυπικός χριστιανός που ξυπνάει και κοιμάται με το όνομα του Ιησού στο στόμα του. Αν δεις τη ζωή του θα καταλάβεις πως έχει κάνει πολλές «προσαρμογές» της θρησκείας στην κοινωνία στην οποία έχει επιλέξει να ζει και πως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για φονταμενταλιστή χριστιανό.

Με την παραπάνω δήλωσή του όμως φανερώνει ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των Χριστιανών: δεν καταλαβαίνουν τα προβλήματα της χριστιανικής ηθικής.

Όταν λες πως η ψυχή κάποιου θα καταδικαστεί σε αιώνια κόλαση διότι είχε αμφιβολίες, υπάρχει ένα θέμα. Από πότε οι αμφιβολίες ή ακόμα και η έλλειψη πίστης είναι τόσο μεγάλο αμάρτημα ώστε να αξίζει αιώνιας τιμωρίας; Ακόμα και αν δεχθούμε πως είναι αμαρτία να χρησιμοποιείς το μυαλό σου, ακόμα και αν δεχθούμε πως η κόλαση υπάρχει, παρόλο που δεν έχει παρουσιαστεί ούτε ένα ίχνος ένδειξης πως είναι υπαρκτό μέρος, ακόμα και αν όλα τα παραπάνω είναι όπως τα γράφω, το να τιμωρείσαι για πάντα με τους πιο φριχτούς τρόπους απλώς και μόνο γιατί δεν λάτρεψες τον θεό όπως θέλει αυτός, είναι λίγο άδικη τιμωρία.

Η τιμωρία αυτή δείχνει ακόμα πιο άδικη όταν ένας μανιακός δολοφόνος παιδιών, μπορεί, αν μετανοήσει στο νεκροκρέβατό του, να πάει, παρά τα φριχτά εγκλήματά του, στον παράδεισο. Με άλλα λόγια, μια ζωή εγκλήματα μπορεί να σβήσει εν ριπή οφθαλμού, ενώ μια καλή ζωή χωρίς όμως λατρεία σε θεό μπορεί να οδηγήσει σε αιώνια βασανιστήρια.

Όπως και αν το δεις υπάρχει μια ασυνέπεια σε αυτή τη λογική.

Κάθε χρόνο, σε όλο τον κόσμο, πεθαίνουν περίπου 9.000.000 παιδιά κάτω των 5 ετών. Πολλά από αυτά πεθαίνουν από φυσικές καταστροφές που δεν προκάλεσε ο άνθρωπος, εκτός και αν πιστεύεις στους αεροψεκασμούς και το υπέρ-όπλο HAARP οπότε καλύτερα να μην διαβάζεις αυτό το άρθρο.

Μέχρι να διαβάσετε όλο αυτό το άρθρο πρέπει να έχουν πεθάνει μερικά παιδιά σε κάποιο μέρος του κόσμου. Παιδιά που πεθαίνουν από έλλειψη τροφής, από αρρώστιες, παράσιτα που τα τρώνε από μέσα προς τα έξω, από πνιγμό από τσουνάμι, από κατολίσθηση, από σεισμό, ή από ότι μπορείτε να φανταστείτε. Ως γονιός μπορώ να βεβαιώσω πως δεν υπάρχει, όχι ωραίος, ούτε καν αποδεκτός τρόπος να πεθάνει ένα μικρό παιδί. Κανείς δεν θα πει «τουλάχιστον δεν υπέφερε». Μιλάμε για 5χρονα και κάτω!

Οι περισσότεροι από τους γονείς αυτών των παιδιών πιστεύουν στον θεό και είναι σίγουρο πως προσευχήθηκαν με όλη τους τη δύναμη ώστε ο θεός να μεσολαβήσει και να σώσει το παιδί τους από το θάνατο. Αλλά σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις, ο θεός τους αγνόησε και το παιδί πέθανε.

Οι πιστοί μας λένε πως «ο θεός είναι μυστηριώδης» και επιμένουν πως «όλα είναι μέρος του σχεδίου του θεού».

Πως είναι δυνατόν να πιστεύουν σε έναν θεό τον οποίο ευχαριστούν που έσωσε τη μαμά τους από έμφραγμα το Πάσχα που έφαγε λίγο παραπάνω, που έφερε στο δρόμο τους ένα καλό οφθαλμίατρο και δεν χρειάστηκε να πληρώσουν μια περιουσία για γυαλιά, που τους βοήθησε να βρουν τα κλειδιά που έχασαν ή μια θέση να παρκάρουν στο κέντρο και παράλληλα να δέχονται πως ο ίδιος ο θεός θέλει να σκοτώσει εκατομμύρια μικρά παιδιά; Πως είναι δυνατόν να μην βλέπουν το πρόβλημα σε αυτή τη λογική;

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ένας θεός που αφήνει παιδιά να πεθαίνουν, είτε δεν ενδιαφέρεται, είτε δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Όπως και να έχει πρόκειται για έναν θεό-τέρας που καταδικάζει αυτά τα παιδιά σε αιώνια κόλαση διότι έτυχε να γεννηθούν και να πεθάνουν πρόωρα σε μια χώρα όπου οι γονείς τους δεν ξέρουν, ή απλώς δεν πίστεψαν ποτέ, στον θεό των Χριστιανών.

Όταν ένας κατά τ’ άλλα έξυπνος άνθρωπος, μπορεί να δεχθεί πως αυτή η χριστιανική λογική στέκει και πως ο θεός που κάνει αυτά τα πράγματα είναι ηθικός ενώ εγώ είμαι ανήθικος, τότε αυτός ο άνθρωπος έχει κάνει, όχι ένα, αλλά πολλά βήματα μακρυά από τη λογική σκέψη.

Να το πω και λίγο διαφορετικά, ένας θεός που αφήνει έγκυο μια κοπελίτσα για να γεννήσει τον εαυτό του, τον οποίο σκοπεύει να θυσιάσει στον εαυτό του για να σώσει εμάς από τον εαυτό του, όχι μόνο αξίζει κριτικής, αλλά αξίζει λοιδορία και απόρριψη.

Μη μου μιλάτε λοιπόν για χριστιανική ηθική. Αυτή η ηθική είναι τόσο προβληματική που μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει.

Advertisements

Tagged:

4 thoughts on “Περί Χριστιανικής ηθικής

  1. Alexander Nikolaidis Μαρτίου 2, 2015 στο 10:03 Reply

    Η επίσημη θέση της Ορθόδοξης Εκλησσίας είναι πως οι μη Χριστιανοί θα κριθούν με βάση την ηθική που έχουν έμφυτη-το αν έχουν βαπτιστεί Χριστιανοί η όχι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Ο Χριστιανισμός είναι ένας δρόμος για την Σωτηρία αλλά όχι ο μοναδικός δρόμος για την σωτηρία.
    Τα περί «όποιος δεν είναι Χριστιανός θα καεί στην κόλαση» είναι παρασκεύασμα της Καθολικής εκλησσίας του Μεσαίωνα που πήραν μετά κληρονομιά διάφοροι ευαγγελιστές και δυστηχώς πλέον διαδίδουν και αρκετοί φονταμενταλιστές ορθόδοξοι παπάδες. Πάντως μέχρι και ο Πάπας πρόσφατα παραδέχθηκε πως και οι Αθεοι μπορούν να σωθούν αν είναι καλοί άνθρωποι.

    Μου αρέσει!

    • Greek Skeptic Μαρτίου 2, 2015 στο 11:04 Reply

      Η επίσημη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας αλλάζει ανάλογα ποιόν παπά ακούσεις. Δυστυχώς και εδώ δεν υπάρχει ομοφωνία.
      Αλλά αυτό συμβαίνει όταν το κείμενο στο οποίο βασίζεσαι έχει ατελείωτα περιθώρια ερμηνείας. Ατελείωτοι είναι και οι διαφορετικοί δρόμοι που μπορείς να πάρεις.
      Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν μερικές χιλιάδες χριστιανικές θρησκείες.

      Μου αρέσει!

  2. Alexander Nikolaidis Μαρτίου 2, 2015 στο 11:44 Reply

    Βασικά οι επίσημες θέσεις της Ορθόδοξης Εκλησσίας είναι ακριβώς οι ίδιες τα τελευταία 700 χρόνια μετά και την 9η οικουμενική σύνοδο. Τώρα αν κάποιοι δεν μπήκαν στον κόπο να τις διαβάσουν οι επιλέγουν να διδάσκουν αλλόδοξα πράγματα είναι θέμα των προσόπων-όχι των επίσημων θέσεων.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: