Τα απαγορευμένα της Βίβλου


Χθες τσικνοπέμπτη, είμαστε οι άντρες στο μπαλκόνι, όπου ο μπατζανάκης ψήνει τα κοψίδια και συζητάμε για ότι νά ‘ναι.

Ξαφνικά ακούω τον πεθερό μου να εξηγεί τί πρέπει να τρώμε την σαρακοστή: «μπορείς να φας οτιδήποτε δεν έχει αίμα.»

«Μπορούμε να φάμε και οστρακοειδή;» ρωτάω.

«Βεβαίως!» μου απαντά.

«Παρόλο που η βίβλος τα απαγορεύει;»

«Δεν τα απαγορεύει η βίβλος. Δεν ξέρω ποια βίβλο διαβάζεις αλλά δεν απαγορεύονται!»

«Μην είστε τόσο σίγουρος. Θέλετε να σας βρω το απόσπασμα;»

«Αποκλείεται, η βίβλος δεν το απαγορεύει».

Ανοίγω λοιπόν τον browser στο κινητό μου και βρίσκω το απόσπασμα το οποίο του διαβάζω

«Ολα όμως όσα δεν έχουν πτερύγια ούτε λέπια και ζουν εις τα ύδατα, εις τας θαλάσσας και τους χειμάρρους, κάθε ζωντανόν, που προέρχεται από τα ύδατα αλλά δεν έχει πτερύγια και λέπια είναι ακάθαρτον.»
Λευιτικόν 11,10

Γελούσε. «Μπορεί» μου λέει, «αλλά η Παλαιά Διαθήκη δεν είναι να την παίρνουμε και πολύ στα σοβαρά.»

«Ίσως ο Χριστός διαφωνήσει μαζί σας. Στην επί του Όρους Ομιλία λέει πως: «Έως αν παρέλθη ο ουρανός και η γη, ιώτα έν, ή μία κεραία δεν θέλει παρέλθει από του νόμου, εωσού εκπληρωθώσι πάντα.» Με άλλα λόγια, ο αρχικός νόμος του θεού, όπως γράφτηκε στην Παλαιά Διαθήκη ισχύει κανονικά.»

Τέλος πάντων. Η συνέχεια της συζήτησης δεν έχει σημασία. Θα μπορούσα να παίζω έτσι με τους Χριστιανούς με τις ώρες, αλλά δεν είναι πάντα ευγενικό. Αυτό που εξακολουθεί να μου κάνει εντύπωση είναι πόσο λίγο ξέρουν οι ίδιοι τις άγιες γραφές της θρησκείας τους. Γιατί δεν είναι μόνο τα οστρακόδερμα που απαγορεύονται από τη βίβλο, αλλά και μερικά άλλα τα οποία είναι πολύ ενδιαφέροντα, για να μην πω αστεία. Ορίστε μια σύντομη λίστα:

1. Λευιτικό 19:27  – «Δεν θα κουρεύετε την κόμη του κεφαλιού σας κυκλοειδώς ούτε θα φθείρετε τις άκρες από τα πηγούνια σας.» Τέρμα το κούρεμα. Όλοι με μακριά μαλλιά και μούσια. Όπως οι μουσουλμάνοι.
2. Λευιτικό 11:08 – «από το κρέας τους δεν θα τρώτε, και το ψοφίμι τους δεν θα το αγγίζετε· είναι σε σας ακάθαρτα.»  Απίστευτη μανία με το χοιρινό κρέας. Οτιδήποτε είναι φτιαγμένο από γουρούνι θεωρείται βρώμικο. Όπως και οι μουσουλμάνοι.
3. Λευιτικό 19:31 – «Δεν θα ακολουθείτε αυτούς που έχουν πνεύμα μαντείας ούτε θα προσκολληθείτε σε επαοιδούς, ώστε διαμέσου αυτών να μολύνεστε. Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σας.» Μήπως στους μάντεις συμπεριλαμβάνονται και οι χαρτορίχτρες, οι αστρολόγοι και οι πάσης φύσεως μελοντολόγοι;
4. Γένεση 38:9-10 – «Αλλ” ο Αυνάν ήξερε ότι το σπέρμα δεν θα ήταν δικό του· γι” αυτό, όταν έμπαινε μέσα στη γυναίκα τού αδελφού του, ξέχυνε στη γη, για να μη δώσει σπέρμα στον αδελφό του. Κι αυτό που έκανε φάνηκε κακό μπροστά στον Κύριο· γι’ αυτό, θανάτωσε κι αυτόν.» Στα λόγια των αθάνατων Monty Python:

Every sperm is sacred.
Every sperm is great.
If a sperm is wasted,
God gets quite irate.

5. Λευιτικό 19:28  – «Δεν θα κάνετε εντομές στο σώμα σας για νεκρόν ούτε θα χαράξετε επάνω σας στικτά γράμματα. Εγώ είμαι ο Κύριος» Εδώ την πάτησα με τόσο μελάνι που έχω. Αυτό που μου κάνει πάντως εντύπωση είναι που ο συγγραφέας νιώθει την ανάγκη να τελειώσει τη φράση με το Εγώ είμαι ο Κύριος. Όπως είπε και ο Lanister στον Jofrey, αν πρέπει να λες σε όλους πως είσαι ο βασιλιάς, τότε δεν είσαι.
6. Λευιτικό 19:19 – «Θα τηρείτε τα δικαιώματά μου· δεν θα κάνεις τα κτήνη σου να βατεύονται με ετεροειδή· στον αγρό σου δεν θα σπείρεις ετεροειδή σπέρματα· ούτε θα βάλεις επάνω σου σύμμικτο ένδυμα από ετεροειδή κλωστή»  Το δικαίωμα του θεού λοιπόν είναι να μην ζευγαρώνουν διαφορετικά ζώα μεταξύ τους, να μην σπέρνουμε διαφορετικούς σπόρους στο ίδιο χωράφι και να μην φοράμε ρούχα φτιαγμένα από δύο είδη κλωστής. Εντυπωσιακή λεπτομέρια για έναν θεό που αποδεικνύεται πολύ micromanager, αλλά όχι τόσο ώστε να δώσει και μια εντολή που να απαγορεύει τους βιασμούς των μικρών παιδιών.
7. Κατά Μάρκον 10:11-12 – «Και εκείνος τους είπε· «Οποιος χωρίσει την γυναίκα του και νυμφευθή άλλην, διαπράττει μοιχείαν εις βάρος της νομίμου συζύγου του, Και εάν μία γυναίκα χωρίση τον άνδρα της και υπανδρευθή άλλον, διαπράττει μοιχείαν.» Για πάντα μαζί, ακόμα και αν ο ένας μισεί τ’ άντερα του άλλου και κάθε φορά που τον βλέπει με δυσκολία συγκρατεί το ξερατό. Η σωστή βάση για μια υγιή κοινωνία.
8. Δευτερονόμιο 23:01 – «Εκείνος, που έχει τα κρύφιά του σπασμένα ή αποκομμένα, δεν θα μπει μέσα στη συναγωγή τού Κυρίου.» Εντάξει, καταλαβαίνω πως ο παντογνώστης θεός θα ξέρει ποιός είναι ο ευνούχος και ποιός όχι, ο παπάς όμως πως θα εξασφαλίσει πως ο νόμος αυτός θα τηρείται; Θα ελέγχει όλους όσους μπαίνουν στην εκκλησία; Θα τους πασπατεύει μέχρι να καταλάβει τί κρέμεται ή θα τους γδύνει; Έλεος!
9. Δευτερονόμιο 23:02 – «Ο νόθος δεν θα μπει μέσα στη συναγωγή τού Κυρίου· μέχρι τη δέκατη γενεά του, δεν θα μπει μέσα στη συναγωγή τού Κυρίου.» Όχι παίζουμε! Είσαι μπάσταρδος; Έξω από την εκκλησία μέχρι και 10 γενιές αργότερα. Μπορεί να επιτρέπουμε τον βιασμό και να χαρίζουμε την βιασμένη στον βιαστή για 30 αργύρια, αλλά μπάσταρδους δεν θέλουμε. Ξεκάθαρα πράγματα!
10. Προς Τιμόθεο Α” 2:09 – «Επίσης, θέλω οι γυναίκες να κοσμούν τους εαυτούς τους με τα κατάλληλα ρούχα, σεμνά και διακριτικά, όχι με πλέγματα στα μαλλιά ή χρυσό ή μαργαριτάρια ή δαπανηρά ενδύματα.» Αυτό με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο και αν το υλοποιήσει η γυναίκα μου θα εξοικονομήσουμε τρελό χρήμα. Δυστυχώς για εμένα όμως είναι άθεη. Ζηλεύω τους Χριστιανούς που οι γυναίκες τους δεν ντύνονται προκλητικά και δεν φοράνε κοσμήματα.
11. Δευτερονόμιο 25:11-12 – «Αν άνθρωποι μάχονται μεταξύ τους, και η γυναίκα του ενός πλησιάσει για να ελευθερώσει τον άνδρα της από το χέρι εκείνου που τον χτυπάει, και απλώνοντας το χέρι της, τον πιάσει από τα κρύφια μέρη του,  τότε θα κόψεις το χέρι της· το μάτι σου δεν θα λυπηθεί.» Μη τυχόν και προσπαθήσει η σύζυγος να σε προστατέψει από κάθε λογής νταήδες. Κομμένα αυτά, κυριολεκτικά.

Ναι, ξέρω, τα παραπάνω είναι στην παλαιά διαθήκη και αυτή αντικαταστήθηκε από την καινή και άλλα παρόμοια επιχειρήματα. Αλλά όσοι λέτε κάτι τέτοιο ξέρετε πως είστε Χριστιανοί A la Carte. Κρατάτε αυτό που σας βολεύει και απορρίπτετε αυτό που δεν σας αρέσει ή δεν ταιριάζει με την κοινωνία στην οποία ζούμε.

Γιατί, αν θέλετε να είστε σωστοί και δεν σας φτάνει ο λόγος του Ιησού στην επί του Όρους Ομιλία, τότε ούτε το: «Και με άρρενα δεν θα συνευρεθείς, όπως με γυναίκα· είναι βδέλυγμα” θα ακολουθείτε. Αλλά αυτό σας αρέσει. Για όλα φταίνε οι ομοφυλόφιλοι, ε;

Αποφασίστε λοιπόν, είστε χριστιανοί ή όχι; Αν είστε τότε ακολουθείτε όλες τις οδηγίες. Αν όχι τότε καλωσήρθατε στον κόσμο μου. Μέση λύση δεν σας αφήνει το ιερό σας βιβλίο.

Πηγές

  • Η Βίβλος ντε!
Advertisements

Tagged: ,

11 thoughts on “Τα απαγορευμένα της Βίβλου

  1. Christina Fotinopoulou Φεβρουαρίου 22, 2014 στο 00:53 Reply

    Όλα σωστά όσα λές. Ένα σχόλια μόνο… όντως, οι επιλογές θα έπρεπε να είναι ή όλα ή τίποτα… πολλοί άνθρωποι όμως δεν είμαστε και τόσο συνειδητοποιήμενοι και δεν μπορούμε εύκολα να δηλώσουμε άθεοι. Και στο λέει ένας άνθρωπος εντελώς αντιδραστικός. Αλλά είναι μοναχικό και δύσκολο να αποφασίσεις ότι δεν υπάρχει θεία δίκη… άρα που καταλήγω; Καλά κάνεις και δεν ωθείς τον κόσμο στα άκρα… πες μας όντως τις μ@λ@κι3ς του χριστιανισμού και άσε μας σιγά σιγά να διαμορφώσουμε άποψη… αυτό είναι το πιο δυνατό!

    Μου αρέσει!

    • Theodore Φεβρουαρίου 22, 2014 στο 09:15 Reply

      Χριστίνα, ο κάθε ένας ακολουθεί τον δικό του δρόμο και δεν είναι απαραίτητο ούτε και αναγκαίο πως θα συναντηθούμε στο τέλος. Αν μη τί άλλο, εσύ μπορείς να διαμορφώσεις άποψη και να μην οδηγηθείς από δόγματα.

      Μου αρέσει!

  2. Alexander Nikolaidis Ιανουαρίου 31, 2015 στο 04:33 Reply

    Κατα την Εβραική θεολογία: Εμείς οι Gentile δεν έχουμε υποχρέωση να κρατάμε όλο τον Μωσαικό νόμο αλλά μόνο τους 7 νόμους του Νώε
    Κατά τον Χριστό: Οι υπέρτατες εντολές είναι αγάπα τον πλησίον σου εως τον εαυτό σου και αγάπα κύριον τον Θεό σου. Όλες οι υπολοιπες εντολές πηγάζουν από αυτές τις 2 ρήσεις οι οποίες υπαρχουν ήδη στην Π.Δ.

    Μου αρέσει!

    • Greek Skeptic Ιανουαρίου 31, 2015 στο 13:30 Reply

      Alex, Ο χριστός είναι αυτός που λέει στην επί του όρους ομιλία πως δεν ήρθε να ακυρώσει τις γραφές (μιλάει για το Τορά), και πως δεν πρέπει να αλλάξει τίποτα από αυτές. Μάλιστα λέει πως όποιος δεν ακολουθεί τις γραφές δεν είναι σωστός.
      Βλέπεις ο Χριστός ήταν κατ’ αρχήν εβραίος και μετά οτιδήποτε άλλο. Χριστιανός πάντως δεν ήταν.
      Τέλος, στο σχολείο μας διδάσκουν την ΠΔ σαν μέρος της αλήθειας και όχι ένα βήμα πριν από αυτή.

      Μου αρέσει!

  3. Alexander Nikolaidis Φεβρουαρίου 1, 2015 στο 02:55 Reply

    Ναι και οι ίδιες οι γραφές αναφέρουν πως οι μη Εβραίοι δεν είναι υποχρεωμένοι να κρατάνε τα περί διατροφής κτλ. Που βρίσκεις λοιπόν την αντίφαση;

    Μου αρέσει!

    • Greek Skeptic Φεβρουαρίου 1, 2015 στο 03:56 Reply

      Αν το γράφει τότε δεν υπάρχει αντίφαση. Για αυτό τουλάχιστον το θέμα. Αλλά η ΠΔ δεν περιορίζεται σε διατροφικές συμβουλές.

      Μου αρέσει!

  4. Alexander Nikolaidis Μαρτίου 2, 2015 στο 10:17 Reply

    «Αν το γράφει»
    Νοιώθω θιγμένος τώρα.

    Μου αρέσει!

    • Greek Skeptic Μαρτίου 2, 2015 στο 11:04 Reply

      Μην το παίρνεις προσωπικά. Σε πιστεύω πως το γράφει. 😉

      Μου αρέσει!

  5. Alexander Nikolaidis Μαρτίου 2, 2015 στο 12:38 Reply

    Και τέλος πάντων επειδή βαριέμαι ας σχολιάσω και τα εδάφια από την σκοπιά του ορθόδοξου/συντηριτικού Ιουδαιστή:
    Το 19:27 αναφέρεται στην συνήθεια των Αιγύπτιων και διάφορων άλλων ειδολολατρικών λαών να κουρεύονται και να φτιάχνουν τα γένια τους έτσι-όπως φαίνεται και από αρκετές τοιχογραφίες της Αιγύπτου. Αποσκοπούσε στην αποτίναξη από τους Ισραηλίτες των Αιγυπτιακών εθίμων και γενικά την διατήρηση της ιδιαιτερότητας και εθνικής/θρησκευτικής καθαρότητας.
    Το 11:08 και γενικά ότι αφορά τα γουρούνια έχει πολλές εξηγήσεις, η ποιό διαδεδομένη είναι η τριχινίαση(ο λόγος που μέχρι και σήμερα δεν πρέπει να τρώμε ποτέ χοιρινό άψητό) η οποία μεταδίδεται στον άνθρωπο ακόμα και με την επαφή.
    Το 19:31 αναφέρεται στους μάντεις που ήταν πολύ διαδεμένοι στον αρχαίο κόσμο όπως και στην αρχαία Ελλάδα-βλέπε Κάλχας, Δελφοί κτλ. Δεν ξέρω αν είχαν καφετζούδες αλλά θαρρώ πως η ποιο δημοφιλής μέθοδος της εποχής ήταν η σπλαχνομαντία-που είχε το added bonus να τρώει το ζώο ο μάντης
    Γένεση 38:9-10 Το αμάρτημα του Αυνάν δεν ήταν ότι έχυνε στο πάτωμα-έτσι κι αλλιώς η «ποινή» αν χύσεις σπέρμα πάνω σου από αυνανισμό η άλλη αιτία (Λευ 15:16) είναι να μην γίνεσαι λέση και να το ξεπλύνεις με νερό. Η αμαρτία του Αυνάν είναι ότι προσπάθησε να παραβιάσει τους νόμους της οικογένειας/κληρονομικότητας » Όταν πέθανε ο αδελφός του Ηρ υποχρεώθηκε από τον πατέρα του σύμφωνα με τον «νόμο» να νυμφευθεί τη Θάμαρ, χήρα πλέον σύζυγο του αδελφού του. Όταν λοιπόν αυτός ερχόταν σε ερωτική συνεύρεση με την χήρα, για να μη θεωρηθεί το τυχόν τέκνο που θα γεννιόταν ως τέκνο του πεθαμένου αδελφού του, και έτσι έχανε τα πρωτοτόκια που είχαν περιέλθει ήδη σ΄ αυτόν, «όταν εισήρχετο προς την γυναίκα του αδελφού αυτού εξέχεεν επί της γης του μη δούναι σπέρμα τω αδελφώ αυτού». (Γένεση κεφ. 38:1-10). Συνέπεια αυτού ήταν ο Αυνάν, σύμφωνα με την Γραφή να θανατωθεί στη συνέχεια από τον ίδιο τον Γιαχβέ.»
    Λευιτικό 19:28 Πάλι αναφέρεται σε ειδωλολατρικά έθιμα της εποχής που ακολουθούσαν οι γύρω από το Ισραήλ φυλές με σκοπό να παραμείνει το Ισραήλ «καθαρό»
    Λευιτικό 19:19 Εμμμμμ, που στην ευχή την βρήκες αυτήν την μετάφραση με τα «δικαιώματα»; Το αρχαιο κείμενο είναι «Τὸν νόμον μου φυλάξεσθε· τὰ κτήνη σου οὐ κατοχεύσεις ἑτεροζύγῳ, καὶ τὸν ἀμπελῶνά σου οὐ κατασπερεῖς διάφορον, καὶ ἱμάτιον ἐκ δύο ὑφασμένον κίβδηλον οὐκ ἐπιβαλεῖς σεαυτῷ.»
    Αναφαίρεται σε νόμους όχι δικαιώματα. Τέσπα ο σκοπός αυτών των νόμων ήταν να υπενθιμίζει στους Ισραηλίτες στην καθημερινή τους ζωή ότι είναι ξεχωριστός λαός και δεν πρέπει να αναμυγνείονται με τους γειτονικούς λαούς. Το ύφασμα από μίγμα λιναριού/βαρβακιού που αναφέρεται ήταν ειδικό ύφασμα που φορου΄σαν μόνον οι Ιερείς.
    Δευτερονόμιο 23:01 Ο ευνουχισμός ήταν αηδιαστική πρακτική στην οποία επιδίδονταν οι γειτονικές φιλές του Ισραήλ(όχι οιΙσραηλίτες) και συχνά πυκνά οι ευνούχοι ήταν και ιερείς άλλων θεών.
    Δευτερονόμιο 23:02 Είμαστε στο 1600π.χ. Ο νόμος αποσκοπούσε στο να αποτρέψει την πορνεία (το νόθος εδώ μεταφράζεται από τα Εβραικά για την ακρίβεια ως γιος πόρνης) δημιουργόντας τύψεις στους γονείς για το στίγμα που θα έφερναν τα παιδιά τους.
    Δευτερονόμιο 25:11-12 Γενικα στον Ιουδαισμό απαγορεύεται για μια παντρεμένη γυναίκα να αγγίξει άλλον άντρα.-πόσο μάλλον στα αχαμνά του. Η ποινή ωστόσο του «κοψίματος του χεριου» πρακτικά δεν αναφερόταν σε κανονικό κόψιμο αλλά πληρωμή πρόστιμου ισόποσου ως προς την αξία ενός χεριού
    Επίσης υπόψην ότι όλοι αυτοί η νομοι δεν εφαρμόζονταν αβέρτα κουβέρτα και όλοι οι Ισραηλινοί κυκλοφορούσαν με μια πέτρα στο χέρι όλη μέρα. Στον νόμο στα χρόνια του Ιησού για να εφαρμοστεί οποιαδήποτε ποινή έπρεπε ο κατηγορούμενος να εμφανιστεί στον ναό και να δικαστεί από 12 δικαστές καλούς γνώστες του νόμου.

    Μου αρέσει!

  6. Manos Νοέμβριος 18, 2016 στο 01:59 Reply

    Όσα χωρία προέρχονται απ’ την πεντάτευχο, αναφέρονται ξεκάθαρα στον τότε λαό Ισραήλ. Επίσης, οι περισσότερες εντολές της πεντατεύχου αφορούν θέματα υγιεινής ή έχουν ως σκόπο να ξεχωρίζει ο λαός Ισραήλ από τα υπόλοιπα ειδωλολατρικά έθνη. Για παράδειγμα, τα γύρω έθνη έκαναν χαρακιές στα σώματά τους, για ειδωλατρικούς τελετουργικούς σκοπούς, κι γι’ αυτό απαγορεύονται στον λαό Ισραήλ, που τότε ήταν αγιασμένος και ξεχωρισμένος απ’ τον Θεό.
    Πάντως, είναι δύσκολο να κρίνουμε και να καταλάβουμε βιβλία που γράφτηκαν πριν χιλιάδες χρόνια, όταν επικρατούσαν εντελώς διαφορετικές συνθήκες στον κόσμο. Και γι’ αυτό είναι καλό να κοιτάμε το γενικότερο πλαίσιο και να μην απομονώνουμε εδάφια.
    Όμως ο ίδιος Θεός ήταν αυτός που έδωσε τις εντολές του Νόμου και αυτός της καινής διαθήκης που πρόσφερε τον εαυτό του θυσία επάνω στον σταυρό. Απλώς, αλλιώς προσεγγίζει τον άνθρωπο σε κάθε εποχή, γιατί άλλες συνθήκες επικρατούν και άλλη πρόοδος υπάρχει.
    Σχετικά με την ισχύ του Νόμου του Μωυσή και πώς αυτός μπορεί να οδηγήσει στην σωτηρία, μπορείς να διαβάσεις την προς Ρωμαίους επιστολή του Αποστόλου Παύλου, αν ενδιαφέρεσαι. Την καλύτερη απάντηση στις ερωτήσεις σχετικά με την Αγία Γραφή, μπορείς να τις βρεις μόνο μέσα στην ίδια την Αγία Γραφή.
    Καλή συνέχεια!

    Μου αρέσει!

  7. nena98life Νοέμβριος 18, 2016 στο 02:01 Reply

    Όσα χωρία προέρχονται απ’ την πεντάτευχο, αναφέρονται ξεκάθαρα στον τότε λαό Ισραήλ. Επίσης, οι περισσότερες εντολές της πεντατεύχου αφορούν θέματα υγιεινής ή έχουν ως σκόπο να ξεχωρίζει ο λαός Ισραήλ από τα υπόλοιπα ειδωλολατρικά έθνη. Για παράδειγμα, τα γύρω έθνη έκαναν χαρακιές στα σώματά τους, για ειδωλατρικούς τελετουργικούς σκοπούς, κι γι’ αυτό απαγορεύονται στον λαό Ισραήλ, που τότε ήταν αγιασμένος και ξεχωρισμένος απ’ τον Θεό.
    Πάντως, είναι δύσκολο να κρίνουμε και να καταλάβουμε βιβλία που γράφτηκαν πριν χιλιάδες χρόνια, όταν επικρατούσαν εντελώς διαφορετικές συνθήκες στον κόσμο. Και γι’ αυτό είναι καλό να κοιτάμε το γενικότερο πλαίσιο και να μην απομονώνουμε εδάφια.
    Όμως ο ίδιος Θεός ήταν αυτός που έδωσε τις εντολές του Νόμου και αυτός της καινής διαθήκης που πρόσφερε τον εαυτό του θυσία επάνω στον σταυρό. Απλώς, αλλιώς προσεγγίζει τον άνθρωπο σε κάθε εποχή, γιατί άλλες συνθήκες επικρατούν και άλλη πρόοδος υπάρχει.
    Σχετικά με την ισχύ του Νόμου του Μωυσή και πώς αυτός μπορεί να οδηγήσει στην σωτηρία, μπορείς να διαβάσεις την προς Ρωμαίους επιστολή του Αποστόλου Παύλου, αν ενδιαφέρεσαι. Την καλύτερη απάντηση στις ερωτήσεις σχετικά με την Αγία Γραφή, μπορείς να τις βρεις μόνο μέσα στην ίδια την Αγία Γραφή.
    Καλή συνέχεια!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: