Μαζικοί γάμοι κοριτσιών ή μαζικές υστερίες εύπιστων;


“Μικρά κορίτσια παντρεύονται ενήλικες άντρες σε μαζικό γάμο στην Παλαιστίνη”.

“Παιδοφιλία και βιασμοί μικρών κοριτσιών από μουσουλμάνους”.

Και πολλά άλλα.

Όσοι διαβάζετε αυτό το μπλογκ ξέρετε πως δεν χαρίζομαι σε καμία θρησκεία, ούτε και στο Ισλάμ για το οποίο έχω γράψει πολλές φορές. Δεν φτάνει όμως να είμαστε κριτικοί, χρειάζεται να είμαστε και δίκαιοι.

Εδώ και αρκετά χρόνια κυκλοφορεί ένα email (αρχικά) και post στο Facebook αργότερα, με την εξής ιστορία: Η Χαμάς οργανώνει μαζικούς γάμους αντρών με μικρά κοριτσάκια, τα περισσότερα κάτω των 10 ετών. Δεν είχα σκοπό να ασχοληθώ μιας και πρόκειται για παλαιά ιστορία και νόμιζα πως θα είχε χάσει την “ορμή” της. Αλλά έκανα λάθος.

Είναι προφανές πως μια τέτοια ιστορία μπορεί να μας ενοχλήσει μιας και στη Δύση δεν δεχόμαστε γάμους με κορίτσια και είναι απαραίτητο μια γυναίκα να είναι ενήλικη, στις περισσότερες περιπτώσεις. Αλλά όταν το κείμενο συνοδεύεται από τέτοιες φωτογραφίες τότε δεν υπάρχουν και πολλές αμφιβολίες, έτσι;

gaza1 gaza2 gaza3 gaza4

Στους γάμους που γίνονται στην Παλαιστίνη, οι γυναίκες φοράνε μαύρα όχι άσπρα και δεν έχουν κεντρικό ρόλο στην τελετή αλλά κάθονται πιο πίσω (για αυτό το λόγο δεν φαίνονται στις φωτογραφίες).

Η Χαμάς είδε πως υπήρχαν πολλές χήρες από τους πολέμους και πολλοί νέοι άντρες ανύπαντροι και αποφάσισε να το παίξει προξενήτρα. Τους έβαλε λοιπόν να παντρευτούν. Η τελετή βεβαίως έγινε με τον παραδοσιακό τρόπο που προβλέπει το Ισλάμ και τα κοριτσάκια που κρατούν τα χέρια των ανδρών δεν είναι οι μέλλουσες σύζυγοι, όπως είπαμε, αλλά ανιψιές, ξαδέρφες, συγγενείς γενικότερα της μιας ή της άλλης οικογένειας.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα  όταν κρίνουμε τους άλλους λαούς, για τους οποίους δεν ξέρουμε τίποτα, με δικά μας κριτήρια. Συνήθως αυτά τα κριτήρια δεν είναι εφαρμόσιμα και καταλήγουμε σε λάθος συμπεράσματα και παρεξηγήσεις.

Από την άλλη, και θέλω να το τονίσω αυτό, το γεγονός πως η συγκεκριμένη είδηση είναι μύθος και μαζικοί γάμοι με κοριτσάκια δεν έχουν συμβεί, δεν σημαίνει πως το Ισλάμ δεν τους επιτρέπει. Σε χώρες όπως  η Σαουδική Αραβία, το Ιράν και άλλες, η χαμηλότερη ηλικία που μπορεί να παντρευτεί μια “γυναίκα” είναι από 10-12 χρονών και υπάρχουν πιέσεις αυτό το νούμερο να πέσει κι άλλο. Αυτό συμβαίνει επειδή ο Μωάμεθ είχε διάφορες συζύγους που ήταν εξαιρετικά νέες. Για αυτό ακούμε συχνά πυκνά ιστορίες για ανήλικα κορίτσια που πέθαναν από αιμορραγία στο κρεβάτι του γάμου τους όταν ο παρθένος, άσχετος με το σεξ και σίγουρος για την ανωτερότητά του άντρας τους, τους όρμησε χωρίς να ξέρει τί κάνει. Ιστορίες φρίκης από άλλη μια θρησκεία που ουδεμία σχέση έχει με την ειρήνη και την αγάπη.

Προφανώς η θρησκευτική αυτή παράδοση είναι, τουλάχιστον για εμένα, κατακριτέα, αλλά αυτό δεν αναιρεί καθόλου το γεγονός πως η ιστορία στην οποία αναφέρθηκα δεν είναι αληθινή.

Αν μη τί άλλο, αυτό αποτελεί μια ξεκάθαρη ένδειξη πως πρέπει να φιλτράρουμε προσεκτικά όλες τις πληροφορίες που παίρνουμε για τέτοια θέματα. Αν φωνάζεις συνεχώς “βοήθεια λύκος” και δεν υπάρχει κίνδυνος, όταν έρθει η ώρα να ζητήσεις πραγματική βοήθεια, κανείς δεν θα σε ακούσει.

Λίγη προσοχή λοιπόν και αυτοσυγκράτηση δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.

Πηγές:

Advertisements

Tagged: , ,

4 thoughts on “Μαζικοί γάμοι κοριτσιών ή μαζικές υστερίες εύπιστων;

  1. Octarin Δεκέμβριος 24, 2014 στο 23:52 Reply

    Από την άλλη, για να κάνω και τον αντίποδα, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σου στην περίπτωση αυτής της γυναίκας: https://www.facebook.com/amightygirl/photos/a.360833590619627.72897.316489315054055/775358795833769/?type=1&theater δες και πες μου.

    Μου αρέσει!

    • Greek Skeptic Δεκέμβριος 25, 2014 στο 01:11 Reply

      Δυστυχώς όσοι οι θρησκείες επιτρέπουν γάμους παιδιών τόσο θα συμβαίνουν.
      Ο διαφωτισμός της Ευρώπης δεν πήγε παντού και δεν άγγιξε όλους. Λυπάμαι για αυτά τα κορίτσια, έχω και εγώ μια 5χρονη κόρη.

      Μου αρέσει!

      • Octarin Δεκέμβριος 25, 2014 στο 18:57

        Θεωρητικά στην Ινδιά πήγε, εις διπλούν, μια στη νεότερη και μια στην αρχαία. Προσωπικά πάντως νομίζω πως όσοι είναι πιο εύπιστοι πάνω σε τέτοια ζητήματα όσον αφορούν το Ισλάμ και διάφορες άλλες χώρες έχουν τουλάχιστον μια βάση του κακού προηγούμενου και τα πιστεύουν. Στην τελική δεν είναι και σπάνιες οι εικόνες των μαυροντυμένων κοριτσιών να τα σέρνουν οι μανάδες τους σε γάμους. Είναι σαν να κατηγορείς κάποιον που θα ακούσει πως στο Κολοράντο ένας αστυνομικός σκότωσε ένα μαύρο παιδάκι και θα το πιστέψει, έστω και αν δεν έχει στοιχεία. Υπάρχει μεγάλο κακό προηγούμενο.

        Μου αρέσει!

  2. Αλή αλ Γιουνάνι Ιουλίου 21, 2015 στο 02:30 Reply

    «Όσο για τις γυναίκες σας που έχουν περάσει την ηλικία της – κατά μήνα -αδιαθεσίας, γι’ αυτές – αν έχετε καμιά αμφιβολία – η περίοδος που ορίστηκε, είναι τρεις μήνες, (το ίδιο) και σ’ αυτές που δεν έχουν (ακόμη) περίοδο. Γι’ αυτές που μεταφέρουν (ζωή μέσα στα σπλάχνα τους), η περίοδος (που ορίζεται) είναι μέχρις ότου απαλλαγούν από το βάρος τους. Και γι’ αυτούς που φοβούνται τον ΑΛΛΑΧ, θα τους διευκολύνει (ο ΑΛΛΑΧ) την υπόθεση (τους). (Κοράνι 65:4)

    Όπως βλέπουμε από το χωρίο το Κοράνι κάνει λόγο για γυναίκες και όχι για προεφηβικά παιδιά η ακόμα και για σεξ. Στο Ισλάμ απαγορεύεται μια κοπέλα να παντρευτεί αν δεν μπει στην εφηβεία, μόνο να λογοδοθεί. Πότε μια κοπέλα είναι έφηβη και μπορεί να παντρευτεί στο Ισλάμ;

    1) Όταν της έρχεται η περίοδος της
    2) Όταν έχει «υγρό όνειρο»
    3) Τριχοφυΐα στα γενετικά της όργανα
    4) Η ηλικία των 14-15

    Όλα αυτά αν συμβούν ταυτόχρονα η ξεχωριστά(δηλαδή όταν δεν έχει περίοδο αλλά παρ όλα αυτά είναι έφηβη) σε μια κοπέλα τότε σηματοδοτούν την εφηβεία της όπου μπορεί να παντρευτεί. ( Τafsir Ibn Kathir, Tafsir Ibn Abbas, Tafsir Jalalayn για τον Κορανικο στοίχο 6:4)

    Όταν μια κοπέλα έχει ένα από τα 4 χαρακτηριστικά που είπαμε παραπάνω τότε θεωρείται έφηβη στο Ισλάμ και είναι σε ηλικία γάμου αφού το επιθυμήσει. Δεν είναι απαραίτητο η αναγκαίο να υπάρχει ΜΟΝΟ περίοδος για την εφηβεία μιας και η περίοδος μπορεί να καθυστέρηση για μια νέα κοπέλα η οποία έχει μπει είδη στην εφηβεία. Διαβάζουμε από έγκυρη ιστοσελίδα για την υγεία ότι η περίοδος μιας κοπέλας μπορεί ν έρθει ακόμα και στα 16 η μόλις από τα 9.( http://www.medlook.net/article.asp?item_id=440)

    Πριν από 1400 χρόνια (στην εποχή του Προφήτη) πανδρευόντουσαν τα κορίτσια με συνομήλικους τους της ίδιας εφηβικής ηλικίας και όχι απαραίτητα να είναι τα αγόρια η οι άντρες κατά πολύ μεγαλύτεροι. Και αυτό μόνο όταν η κοπέλα η το αγόρι ήταν σε θέση, και ικανοί για γάμο. Ο Προφήτης Μωάμεθ τόνισε ότι μόνο όταν μπορούν και είναι σε θέση οι νέοι να παντρευτούν( Bukhari, τόμος 7, βιβλίο 62, νούμερο 3)

    Μια άλλη επιστημονική προσεγγίσει στο θέμα είναι ότι το Κοράνι στο 65:4 κάνει αναφορά για γυναίκες που πάσχουν από αμηνόρροια. Διαβάζουμε για αυτό:

    «Η διακοπή της περιόδου ή αμηνόρροια όπως λέγεται στην ιατρική ορολογία, ταλαιπωρεί δυστυχώς έναν μεγάλο αριθμό γυναικών, σε διάφορες φάσεις της ζωής τους γι αυτό και χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: Αυτήν της πρωτοπαθούς που αναφέρεται στην μη εμφάνισή της κατά την εφηβεία και αυτήν της δευτεροπαθούς που διακόπτεται για μερικούς μήνες ή και περισσότερο»(http://www.myself.gr/Article/health-woman-period/39-2523.html)

    Όταν το κορίτσι εμφανίσει πρόωρη έμμηνος ρύση τότε επίσης πρόωρα σηματοδοτείται και η εφηβεία της η μπορούμε να πούμε η γυναικεία της φάση. Το ίδιο ισχύει και για την τριχοφυΐα της. Όπως είχα τονίσει, στην ισλαμική νομολογία, η ικανότητα για να παντρευτεί μια κοπέλα δεν καθορίζεται τόσο με την ηλικία (άρα δεν αποτελεί «δόγμα» η ηλικία των 9 φυσικά) όσο με το πότε της παρουσιάζονται οι σωματικές αλλαγές που «δείχνουν» εφηβεία (μπορεί στα 9,12,15,19, η στα 20 έτη της ηλικίας της κτλ).

    Αποτελεί συναίνεση των γυναικολόγων (ειδικά αυτών που ειδικεύονται σε θέματα παιδιών και εφήβων) ότι η έμμηνος ρύση και η τριχοφυΐα ανήκουν σε αυτά τα γεγονότα που μεταμορφώνουν μια κοπέλα από την παιδική της φάση στη γυναικεία της. Διαβάζουμε από ειδικό:

    «Ως εφηβεία για τις γυναίκες εννοούμε, την ηλικιακή περίοδο κατά την οποία μια σειρά γεγονότων οδηγούν στην αλλαγή από παιδί σε γυναίκα. Το πλέον εντυπωσιακό γεγονός είναι η εμφάνιση της περιόδου. Στις Ελληνίδες, η περίοδος εμφανίζεται συνήθως στην ηλικία των 12 περίπου ετών, με μικρές αποκλίσεις.

    Οι ορμόνες, που παράγονται από τις ωοθήκες κατά την εφηβεία, οδηγούν στην γρήγορη ανάπτυξη σε ύψος, στην εμφάνιση των δευτερογενών χαρακτήρων του φύλου (στήθος, τρίχωση εφηβαίου κ.α.) και στην αναπαραγωγική ικανότητα.

    Ο ρυθμός ανάπτυξης πριν την εφηβεία είναι κατά μέσο όρο 5-6 εκατοστά το χρόνο, για το ύψος και 2-3 κιλά, για το βάρος.

    Κατά την εφηβεία παρατηρείται ταχύτατη ανάπτυξη του κοριτσιού, που κυριολεκτικά μεταμορφώνεται σε γυναίκα. Στα περισσότερα κορίτσια, ο μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης παρατηρείται κοντά στην ηλικία των 12 ετών, με κατά μέσο όρο 9 εκ. αύξηση του ύψους κάθε χρόνο. Μετά την εμφάνιση της περιόδου, η ανάπτυξη επιβραδύνεται. Έτσι, τα κορίτσια κερδίζουν σε ύψος μόνο λίγα ακόμα εκατοστά.

    Ο ειδικός, πάνω σε αυτά τα θέματα, μπορεί να παρακολουθήσει την ανάπτυξη και να υπολογίσει περίπου το αναμενόμενο τελικό ύψος. Με τον τρόπο αυτό, μπορεί να καταλάβει αν το κορίτσι αναπτύσσεται φυσιολογικά ή όχι.

    Η χαρακτηριστική γυναικεία «σιλουέτα» τελικώς διαμορφώνεται από την αύξηση της λεκάνης και την εναπόθεση λίπους σε μηρούς και γλουτούς. Από τα πρώτα σημάδια της εφηβείας είναι η ανάπτυξη του στήθους. Συνήθως όμως, αρχίζει μετά την ανάπτυξη της τριχοφυΐας των έξω γεννητικών οργάνων, αλλά πριν από την εμφάνιση της περιόδου.

    Η τρίχωση του εφηβαίου αρχίζει πρώτα από τα χείλη του αιδοίου, αλλά γρήγορα γίνεται πυκνή στην περιοχή του μπικίνι. Τέλος, η τρίχωση της μασχάλης αποτελεί το τελευταίο στάδιο ανάπτυξης των χαρακτηριστικών της εισόδου στην εφηβεία.

    Σημαντικές παραμέτρους της Εφηβείας αποτελούν η ψυχική, συναισθηματική και πνευματική μεταστροφή της Εφήβου. Η νεαρή κοπέλα προσπαθεί, κατά την ηλικιακή αυτή περίοδο, να κατανοήσει τις αλλαγές που παρατηρεί τόσο στο σώμα της όσο και στα συναισθήματα της. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να βιώνει, τόσο η ίδια, όσο και το κοινωνικό της περιβάλλον, μια συναισθηματική και ψυχολογική αστάθεια με μεταστροφές της διάθεσης. Στις δυσκολίες που πιθανά αντιμετωπίζει τόσο η ίδια όσο και η οικογένεια της θέση έχει κάποιες φορές η βοήθεια Παιδοψυχολόγου» {Πηγή: Δρ. Παναγιώτης Χριστόπουλος, Μαιευτήρας Γυναικολόγος, Ειδικός σε θέματα παιδιών και εφήβων – http://news.pathfinder.gr/health/features/819607.html}

    Ο Προφήτης Μουχάμαντ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) παντρεύτηκε την Άισα και έμεινε μαζί της στην ηλικία των 9. Μια ηλικία οπου 1400 χρόνια πριν, στη αραβική κουλτούρα, τα κορίτσια παντρευόντουσαν και έκαναν οικογένεια. Η ίδια η Άισα είπε «Όταν η κοπέλα φτάνει στην ηλικία των 9, τότε παύει να είναι κοπέλα και είναι γυναίκα» (πηγή: At Tirmidhi νούμερο 1109, και Tuhfat al Ahwadhi). Στην ίδια πηγή αναφέρεται που της ήρθε και η έμμηνος ρύση. Μια κοπέλα των 9 πριν 1400 χρόνια στην Αραβία είναι μια κοπέλα των 19 στην Ευρώπη (σήμερα). Γάμος στα Ισλαμικά συμφραζόμενα και συγκεκριμένα στην Ισλαμική νομολογία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το ζευγάρι συζεί. Όπως στην περίπτωση της Αισα, οπου παντρεύτηκε στα 6 αλλά έζησε στο ίδιο σπίτι με τον Προφήτη στα 9. Για ποιο λόγο; Διότι πρέπει πρώτα να ενηλικιωθεί, και από κοριτσάκι να περάσει στη γυναικεία της φάση.

    Το Ισλάμ εύστοχα ορίζει την ενηλικίωση με βάση την εφηβεία οπου είναι και η φυσιολογική διαχωριστική γραμμή μεταξύ παιδικής φάσης και ενηλικίωσης. Ένα από τα σημάδια ενηλικίωσης στην κοπέλα, όπως αναφέραμε, είναι η έμμηνος ρύση, που σημαίνει ότι μπορεί να τεκνοποιήσει. Η μηνιαία περίοδος διαφέρει από κοπέλα σε κοπέλα, συνεπώς και η ηλικία. Όμως είναι κάτι το ευδιάκριτο και όχι το αυθαίρετο.

    Ο νομός της ενηλικίωσης για την γυναίκα σε διάφορες δυτικές χώρες κυμαίνεται από τα 12 μέχρι και τα 18. Αυτά τα όρια της ηλικίας έχουν θεσπιστεί από νόμους που δεν έχουν καμία σχέση με την ικανότητα της κάθε γυναίκας, ξεχωριστά, να έχει σεξουαλικές σχέσεις η να είναι σε θέση να παντρευτεί. Το νόμιμο σεξ (ηλικία) διαφέρει από χώρα σε χώρα (Ολλανδία, Βρετανία, Γαλλία κτλ)

    Οι κοπέλες που είναι θύματα από παιδόφιλους συχνά είναι ψυχολογικά διαταραγμένες και έχουν μεγάλη δυσκολία να αντιμετωπίσουν άλλους ενήλικες. Αυτό δεν ίσχυε στην περίπτωση της Άισα η οποία ήταν η κορυφαία γυναίκα λόγιος της Προφητικής παράδοσης (Σούννα) και της Ισλαμικής Νομολογίας.

    Για να παντρευτεί μια νεαρή κοπέλα (έφηβη) η ένας νεαρός άνδρας στο Ισλάμ είναι υποχρεωτικό να είναι σε θέση, να μπορούν σωματικά, να έρθουν σε συνουσία με ασφάλεια. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μια κοπέλα που δεν μπορεί να έρθει σε συνουσία, είτε σωματικά είτε ψυχολογικά, τότε απαγορεύεται να τελεσθεί αυτό ο γάμος.

    Ο Προφήτης είπε: «Εσείς οι νέοι! Όποιος ανάμεσα σας έχει την ικανότητα να παντρευτεί τότε να παντρευτεί γιατί βοηθά στο χαμήλωμα του βλέμματος (αγνότητα) και προστατεύει την αγνότητα (τα γενετικά όργανα από το να διαπράξουν μοιχεία) και όποιος δεν έχει την ικανότητα να παντρευτεί να νηστέψει διότι η νηστεία είναι προστασία για αυτόν (διότι μειώνει τις ορμές)» {Μπουχάρι νούμερο 5066 και Μούσλιμ νούμερο 3384}

    Ο μεγάλος Αλλάμα και λόγιος του Ισλάμ Σάλιχ αλ Φαουζάν αναφέρθηκε στην λέξη ικανότητα και είπε ότι όταν ο Απόστολος είπε την «ικανότητα» τότε αυτό σημαίνει όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα και (όπως αναφέρουν άλλοι λόγιοι) την σωματική ικανότητα. {εισαγωγή στην Ισλαμική Νομολογία, του Σέιχ Σάλιχ αλ Φαουζάν, τόμος Β, σελ 354}

    «Οι ερευνητές επεσήμαναν πως διεθνώς παρατηρείται μεγάλη διαφοροποίηση στην έναρξη της εφηβείας. Μερικά κορίτσια «μπαίνουν» σε αυτήν από τα οκτώ χρόνια τους και άλλα στα 13. Πέρα από τα γονίδια, και άλλοι παράγοντες παίζουν ρόλο, όπως η διατροφή και η σωματική άσκηση.» (Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ)

    Διαβάζουμε στο Cambridge World History of Food:
    «Ο Albrecht von Haller (1775) υποστήριξε ότι τα κορίτσια στις νότιες περιοχές της Ασίας, όπου το κλίμα ήταν θερμό, ήταν σε ηλικία γάμου στο όγδοο έτος της ηλικίας τους και γεννούσαν στο ένατο ή δέκατο έτος τους. Αντίθετα, οι γυναίκες στις αρκτικές περιοχές δεν είχαν έμμηνο ρύση μέχρι την ηλικία των 23 ή 24. Την άποψη αυτή συμμερίζονταν και άλλοι συγγραφείς του δέκατου όγδοου αιώνα, κυρίως οι J.F. Freind (1738), Herman Boerhaave (1744), και o Μοντεσκιέ (1751).» (Πηγή: Cambridge World History of Food, σελ. 1455)

    Οι χριστιανοί βασιλείς παντρευόντουσαν κορίτσια από την ηλικία των εννέα, σύμφωνα με ένα άρθρο που γράφτηκε από την καθηγήτρια Lynda Garland του Πανεπιστημίου της Νέας Αγγλίας:

    «Μικρές (παιδιά) νύφες, είτε από το Βυζάντιο είτε ξένες πριγκίπισσες, ήταν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, ιδίως από τα τέλη του δωδέκατου αιώνα. Η Ειρήνη Δούκαινα, σύζυγος του Αλέξιου Α Κομνηνού, ήταν δώδεκα στο γάμο της, και η αυτοκράτειρα πριν ήταν δεκαπέντε. Η πριγκίπισσα (του Βυζαντίου) Θεοδώρα, ανιψιά του Μανουήλ, ήταν στο δέκατο τρίτο έτος της, όταν παντρεύτηκε τον Βαλδουίνο (Γ) των Ιεροσολύμων, και η Μαργαρίτα-Μαρία της Ουγγαρίας παντρεύτηκε τον Ισαάκιο Β Άγγελο στην ηλικία των εννέα.» (Πηγή: Luc.edu)

    Διαβάστε εδώ: http://islamforgreeks.org/2013/09/10/response-qa/

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: