Ο «σωστός» Χριστιανός


Μιλούσα με ένα φίλο πρόσφατα και το θέμα μας ήταν η θρησκεία. Κάνουμε συχνά παρόμοιες συζητήσεις και τα καταφέρνουμε, τις περισσότερες φορές, να είμαστε πολιτισμένοι. Κάποιες στιγμές βέβαια βγαίνει ο σταυροφόρος από μέσα του παίρνει το σπαθί και το ανεμίζει πάνω από το κεφάλι του, αλλά τί να κάνουμε…

Τη τελευταία φορά του είπα κάτι που θεωρώ σημαντικό για τους Χριστιανούς και που δείχνει πως μόνο Χριστιανοί δεν είναι, αλλά προσαρμόζουν τη θρησκεία τους στα σημερινά δεδομένα.

Τί εννοώ όμως με αυτό; Ας τα πάρουμε από την αρχή.

Όλοι οι θρησκευόμενοι μου λένε συνεχώς πως η Βίβλος, και μιλάω και για τη Παλαιά και τη Καινή Διαθήκη (ΠΔ και ΚΔ), είναι ο λόγος του θεού. Δεν νομίζω πως κανένας που θεωρεί τον εαυτό του Χριστιανό μπορεί να πει διαφορετικά.

Ως λόγος του θεού είναι λογικά αλάνθαστος και νόμος. Αν δηλαδή ο θεός πει «κάνε αυτό» και εσύ δεν το κάνεις τότε πάς κόντρα στο λόγο του θεού. Καλά ως εδώ;

Αν λοιπόν ο θεός πει «αν τα παιδιά σου αντιμιλήσουν τότε να τα λιθοβολίσεις παρέα με τους γέροντες της πόλης μέχρι θανάτου» θα πρέπει να το κάνεις. Όχι; Ευτυχώς κανείς δεν το κάνει αυτό σήμερα και δεν ξέρω αν το έκανε ποτέ. Αλλά η βίβλος αυτό λέει. Αν δεν με πιστεύετε διαβάστε την (Δευτερονόμιο 21:18-21). Είναι εντυπωσιακό πόσοι από αυτούς που θεωρούν τον εαυτό τους χριστιανό ξέρουν τη θρησκεία μόνο μέσα από τα θρησκευτικά του σχολείου και το Χριστό του Τζεφιρέλι.

Αυτό που προσπαθώ να πω είναι πως αν δέχεσαι πως η βίβλος είναι ο λόγος του αλάνθαστου θεού τότε δεν έχεις δικαίωμα να θεωρείς τον ευατό σου χριστιανό εφόσον δεν ακολουθείς τους κανόνες της. Σε διαφορετική περίπτωση είσαι ένας «νερωμένος» χριστιανός. Ένας χριστιανός που αποφασίζει να ερμηνεύσει τη βίβλο κατά βούληση.

Το παραπάνω μας οδηγεί στο επόμενο ερώτημα. Πώς ερμηνεύεις τη βίβλο; Ποιά είναι τα κριτήριά σου στην επιλογή αποσπασμάτων; Πόσο ερμηνεύεις το κάθε απόσπασμα; Στο παραπάνω κείμενο λες για παράδειγμα, «θα λιθοβολήσω το γιο μου λίγο», ή «θα λιθοβολήσω το γιό μου μόνο εγώ και όχι οι γέροντες του χωριού», ή «δεν θα λιθοβολήσω το γιο μου καθόλου»;

Από τη στιγμή που επιλέγεις να ερμηνεύσεις τη βίβλο και τα κομμάτια που δεν σου αρέσουν τότε που σταματάς και πως το κάνεις; Ποιός ξέρει τί σκέφτεται ο θεός και με ποιά λογική επιλέγεις να αγνοήσεις ολόκληρες παραγράφους; Αν η βίβλος είναι ο λόγος του θεού και ο θεός αλάνθαστος, τότε πως εσύ, ο απλός άνθρωπος, επιλέγεις σε ποιά αποσπάσματα από αυτό τον αλάνθαστο και θεϊκό λόγο θα υπακούσεις και ποιά όχι; Ποιά τέλος πάντων είναι τα κριτήριά σου;

Σε αυτό το σημείο πολλοί μου λένε «εγώ δεν είμαι της Παλαιάς αλλά της Καινής Διαθήκης και ο Ιησούς είναι θεός της αγάπης». Με αυτό το τρόπο εκλογικεύουν την αδυναμία τους να ακολουθήσουν τις οδηγίες ενός πραγματικά φριχτού βιβλίου όπως είναι η ΠΔ.

Αλλά τί μας λέει ο Ιησούς;

Κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσουμε πως ο Ιησούς ήταν Εβραίος και μεγάλωσε σε Εβραϊκή κοινωνία. Μάλιστα η ΚΔ μας λέει πως ως παιδί είχε πάει σε ένα ναό και είχε καταπλήξει τους ραβίνους με τις γνώσεις του. Μιλάμε για κανονικό Εβραίο και σε όποιον αρέσει.

Ο Ιησούς λοιπόν, στην επί του όρους ομιλία λέει:

«Μη νομίσετε ότι ήρθα να καταλύσω το νόμο ή τους προφήτες. Δεν ήρθα να καταλύσω, αλλά να συμπληρώσω. 18 Γιατί αλήθεια σας λέω: ωσότου παρέλθει ο ουρανός και η γη, ένα γιώτα ή μια κεραία δε θα παρέλθει από το νόμο, ωσότου όλα γίνουν. 19 Όποιος λοιπόν παραβεί μία από τις εντολές αυτές που είναι πάρα πολύ μικρές και διδάξει έτσι τους ανθρώπους, πάρα πολύ μικρός θα κληθεί στη βασιλεία των ουρανών. Όποιος όμως τις εφαρμόσει και τις διδάξει, αυτός μεγάλος θα κληθεί στη βασιλεία των ουρανών. 20 Γιατί σας λέω ότι αν δεν περισσέψει η δικαιοσύνη σας περισσότερο εκείνης των γραμματέων και των Φαρισαίων, δε θα εισέλθετε στη βασιλεία των ουρανών» Ματθαίος 5:17-20

Άρα λοιπόν ο Ιησούς λέει πολύ ξεκάθαρα πως όποιος δεν ακολουθήσει το Μωσαϊκό νόμο δεν θα μπει στο παράδεισο.

Είναι απλά τα πράγματα. Αν ακολουθείς τη ΠΔ τότε είσαι καλός χριστιανός. Αν όχι τότε δεν είσαι.

Η αλήθεια βέβαια είναι πως ο θεός της ΠΔ είναι ένας απίστευτα κακός, μισογύνης, ζηλιάρης, εγωιστής, αιμοσταγής, εκβιαστής, γενοκτόνος, παιδικτόνος, ρατσιστής. Χωρίς αμφιβολία ένα τέρας με τα σημερινά ηθικά δεδομένα.

Και εδώ νομίζω πως είναι και το κλειδί για να καταλάβουμε γιατί αναγκαστικά οι χριστιανοί ερμηνεύουν τη βίβλο και δεν την ακολουθούν τυφλά. Διότι η ηθική μας έχει αλλάξει από τότε που γράφτηκε η ΠΔ. Δεν είμαστε νομάδες αμόρφωτοι που τριγυρνάνε στην έρημο για ένα κομμάτι ψωμί. Δεν χρειαζόμαστε ένα θεό μπαμπούλα που να φοβόμαστε προκειμένου να είμαστε καλά παιδιά.

Οι ηθικοί μας κανόνες έχουν αλλάξει και δεν χρειαζόμαστε τη ΠΔ. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί, αν όχι όλοι οι χριστιανοί, ερμηνεύουν τη ΠΔ και δεν την ακολουθούν κατά γράμμα, όπως θα όφειλαν να κάνουν αν θέλαν να είναι πραγματικοί χριστιανοί.

Συνεπώς, αφού αλλάζει η ηθική μας και προσαρμόζεται και η κοινωνία μας σε αυτή, είναι προφανές πως η ΠΔ τουλάχιστον είναι άχρηστη και έχει νόημα μονάχα αν τη δούμε σαν εβραϊκή μυθολογία (πόσοι σήμερα πιστεύουν πως ο Αδάμ και η Εύα ήταν πραγματικά πρόσωπα) και όχι ως θεϊκό λόγο.

Αλλά αν κάνουμε αυτό το βήμα, δεν είναι λογικό πως σε μερικά χρόνια η ανθρωπότητα θα έχει ξεπεράσει και τη ΚΔ, η οποία δεν είναι και κορυφή ηθικής ούτως ή άλλως;

Αν μπορούμε σαν άνθρωποι να φτιάξουμε τις δικές μας ηθικές αρχές, στις οποίες η πλειοψηφία συμφωνεί και φτιάχνει νόμους για να τις εφαρμόσει, και να αρνηθούμε αυτές του θεού, τότε δεν χρειαζόμαστε το θεό μπαμπούλα να μας πει πότε να είμαστε καλοί και πότε όχι, πότε θα πάμε στη κόλαση και πότε στο παράδεισο (αλήθεια, πόσοι χριστιανοί να πιστεύουν σε κόλαση και παράδεισο;).

Αφού μπορούμε να δημιουργήσουμε τους δικούς μας ηθικούς κανόνες, γιατί χρειαζόμαστε τη θρησκεία; Γιατί πρέπει να ζητάμε συγχώρεση από το θεό πεσμένοι στα γόνατα και παραδεχόμενοι τις αμαρτίες μας τις οποίες αυτός όρισε;

Με τη λογική της βίβλου τα παιδιά μου θα έπρεπε να έχουν πεθάνει ένα φριχτό θάνατο κάτω από ένα σωρό πέτρες πολύ καιρό πριν.

Ευτυχώς που είμαι άθεος.

Advertisements

Tagged: , , , ,

2 thoughts on “Ο «σωστός» Χριστιανός

  1. Μαρία Μαΐου 22, 2013 στο 18:02 Reply

    Γεια σου! Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι, αλλά κυρίως ο τρόπος που ζεις βάσει της φιλοσοφίας σου.* Το post αυτό με έκανε να σκεφτώ:
    Δεν είναι τέλειο το πώς οι εμπνευστές της θρησκείας έχουν προοικονομήσει το τέλος της; Τόσες και τόσες προφητείες για το κάθαρμα που θα διαφθείρει και θα απομακρύνει τους ανθρώπους από το λόγο του Θεού!
    Η φυσική μετάβαση σε νέο σύστημα αξιών και ηθικής που περιγράφεις έχει ΗΔΗ καταδικαστεί από την Εκκλησία με τον αναντήρρητο χαρακτηρισμό ως »του σατανά».
    Καλή μας τύχη να βρούμε επιχειρήματα που αντικρούουν αυτή τη φιλοσοφία…

    *Αν μου επιτρέπεται μια προσωπική ερώτηση, επέλεξες να βαπτίσεις τα παιδιά σου ή όχι; (Θα ήθελες να γράψεις τις σκέψεις σου πάνω σε αυτό;)

    Μου αρέσει!

    • tmagoula Μαΐου 22, 2013 στο 19:13 Reply

      Μαρία, σε ευχαριστώ που διάβασες το άρθρο.

      Να είμαι ειλικρινής δεν καταλαβαίνω τί εννοείς με τις προγητίες και το κάθαρμα. αν θες το διευκρινίζεις.
      Όσο για τα παιδιά, και τα δύο βαπτίσττικαν. Ο μεγάλος είναι Καθολικός διότι η ορθόδοξη εκκλησία δεν δεχόταν για νονά την Ισπανίδα φίλη μας. Η μικρή είναι Ορθόδοξη. Και οι δύο βαπτίσεις έγιναν γιατί δεν ήθελα να τσακωθώ με τη γυναίκα μου η οποία δεν είναι θρήσκα αλλά ήθελε να τα βαπτίσει, κυρίως για τη τελετή και λιγότερο για τη θρησκεία. Τα παιδιά βέβαια δεν θα σπρωχθούν σε καμία θρησκεία.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: