Το αλάθητο της Βίβλου – The infallibility of the Bible.


(for the English translation and reference scroll down)

Όταν ήμουν νεότερος μάθαινα τα περί θρησκείας στο σχολείο, που μας δίδασκαν μια “νερωμένη” έκδοση του Χριστιανισμού σε μορφή κατηχητικού. Από αυτά δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα. Αυτό που δεν φεύγει από το μυαλό μου είναι η σειρά “Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ” του Τζεφιρέλι. Αυτή τη θυμάμαι για δύο λόγους:. Ο ένας είναι πως πρόκειται για μια σειρά που βλέπουμε κάθε χρόνο τα τελευταία 500 χρόνια (±50). Ο άλλος είναι πως ο Τζεφιρέλι έφτιαξε μια ιστορία από τα 4 ευαγγέλια και την έκανε εύπεπτη Κανείς δεν γύρισε ποτέ να μου πει πως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι στη Βίβλο, ούτε άκουσα κάποιον παπά να βγαίνει ποτέ και να λέει “αφήστε το Τζεφιρέλι, δεν είναι ακριβής”.

Είμαι σίγουρος πως η πλειοψηφία των Ελλήνων γνωρίζει την ιστορία του Τζεφιρέλι καλύτερα από τη Βίβλο. Και αυτό συμβαίνει γιατί ελάχιστοι έχουν διαβάσει ολόκληρη τη Βίβλο, ακόμα και αυτοί που είναι θρήσκοι.

Θα κάνω κάποιες ερωτήσεις και θα ήθελα να απαντήσετε, εσείς οι αναγνώστες, στον εαυτό σας όχι σε εμένα, ειλικρινά:

  1. Πιστεύετε πως η Βίβλος είναι ο λόγος του θεού και συνεπώς είναι αλάθητη;
  2. Έχετε διαβάσει έστω και ένα βιβλίο του Χάρι Πόττερ;
  3. Έχετε διαβάσει τη Βίβλο ολόκληρη, από την αρχή ως το τέλος ;
  4. Αν στη πρώτη ερώτηση απαντήσατε “ναι”, δεν νομίζετε πως θα είχε ενδιαφέρον να διαβάσετε το μοναδικό βιβλίο που έχει γράψει ο δημιουργός του σύμπαντος τουλάχιστον μία φορά ολόκληρο;

Κι όμως, η συντριπτική πλειοψηφία δεν έχει μπει στον κόπο να το διαβάσει!

Σε αυτό το άρθρο θα επιδιώξω να δείξω με επιχειρήματα πως η Βίβλος δεν είναι αλάθητη και, αν πραγματικά είναι ο λόγος του θεού, τότε ο θεός θέλει να μας μπερδέψει και ίσως να το διασκεδάζει κιόλας!

Πως να διαβάσουμε τη Βίβλο.

Η Βίβλος είναι ένα βιβλίο. Είναι 27 βιβλία αλλά θα το χειριστώ προσωρινά σαν ένα προκειμένου να γίνει κατανοητό αυτό που θέλω να πω. Συνήθως τα βιβλία τα διαβάζουμε από τη πρώτη σελίδα μέχρι τη τελευταία με τη σειρά των σελίδων. Εκτός και αν είναι τσελεμεντές ή κάτι παρόμοιο. Δεν πηδάμε κεφάλαια και δεν ξεκινάμε από το τέλος. Τη διαβάζουμε δηλαδή “κάθετα”. Προτείνω, αν θέλετε να εντοπίσετε αυτά που σας λέω, να τη διαβάσετε “οριζόντια”. Να διαβάσετε, δηλαδή, μια ιστορία που υπάρχει σε ένα ευαγγέλιο και μετά να πάρετε την ίδια ιστορία από άλλο ευαγγέλιο και να τις συγκρίνετε. Τα αποτελέσματα θα είναι εντυπωσιακά.

Πολλές, πάρα πολλές ασυμφωνίες

Πολλοί θα περιμένουν να ασχοληθώ με τη Παλαιά Διαθήκη. Θα το κάνω και αυτό, αλλά είναι πολύ εύκολο να δείξω τα προβλήματα σε αυτή. Η Παλαιά Διαθήκη είναι μια συλλογή τόσο άσχημων ιστοριών που προωθούν τη βία, το ρατσισμό και το μίσος, οπότε, αν ασχοληθώ με αυτή, είναι τόσο εύκολο να δείξω τα προβλήματα όσο το να κλέψω το γλειφιτζούρι από ένα παιδί. Δεν αποτελεί πρόκληση. Για παράδειγμα:

Στη Γένεση, στο κεφάλαιο 1 τα ζώα δημιουργούνται πριν από τον άνθρωπο, ενώ στο κεφάλαιο 2 ο άνθρωπος πριν από τα ζώα. Ο Μωυσής παίρνει τη μία φορά  επτά ζευγάρια από κάθε ζώο (7:2), ενώ παρακάτω, φαίνεται πως αλλάζουν οι οδηγίες, παίρνει 2 ζευγάρια από κάθε ζώο (7:9-10)

Αλλά είπαμε, είναι εύκολο. Οι περισσότεροι ήδη σκέφτεστε πως η Παλαιά Διαθήκη “ακυρώθηκε” με τη Καινή και πως ο λόγος του Ιησού είναι πιο σημαντικός. Ωραία! Ας δούμε λοιπόν τα 4 ευαγγέλια. Θα προσπαθήσω να βάλω μια χρονολογική σειρά με βάση τη ζωή του Ιησού: γέννηση, ενηλικίωση, σταύρωση, θάνατος.

Γέννηση του Ιησού

Τη γέννηση μας τη περιγράφουν μόνο ο Ματθαίος και ο Λουκάς.

Μια σύντομη περίληψη της ιστορίας που διαβάζουμε στο Ματθαίο είναι η εξής:

Η Μαρία επρόκειτο να παντρευτεί τον Ιωσήφ, αλλά έμεινε έγκυος. Ο Ιωσήφ δεν ήταν πολύ χαρούμενος με το γεγονός, οπότε αποφάσισε να ακυρώσει το γάμο. Είδε όμως ένα όνειρο που του έλεγε πως η Μαρία έμεινε έγκυος από το Άγιο Πνεύμα και έτσι άλλαξε γνώμη και τη παντρεύτηκε. Γεννιέται ο Ιησούς. Σοφοί άνθρωποι έρχονται από την ανατολή ακολουθώντας ένα αστέρι. Το αστέρι σταματά αρχικά στην Ιερουσαλήμ όπου οι σοφοί ρωτούν τον Ηρώδη σχετικά και αυτός ρωτάει τους εβραίους ιερείς οι οποίοι του λένε πως η προφητεία προβλέπει τη γέννηση του μεσσία στη Βηθλεέμ. Το αστέρι ξεκινά ξανά και σταματάει πάνω από το σπίτι του Ιωσήφ και της Μαρίας.

Ο Ηρώδης είναι όμως προβληματισμένος και δεν θέλει να αφήσει το θέμα. Δίνει εντολή να θανατωθούν όλα τα πρωτότοκα αγόρια στη Βηθλεέμ και τα περίχωρα. Ο Ιωσήφ όμως βλέπει πάλι ένα όνειρο στο οποίο τον προειδοποιούν να φύγει και να πάει στην Αίγυπτο για να σωθεί. Όταν ο Ηρώδης πεθαίνει ο Ιωσήφ βλέπει και τρίτο όνειρο όπου ενημερώνεται για το θάνατό του και αποφασίζει να γυρίσει, όχι στη Βηθλεέμ αλλά στη Γαλιλαία, στη Ναζαρέτ όπου και μεγαλώνει ο Ιησούς. (Ματθαίος 1:22, 2:6, 2:18, 2:23)

Η ιστορία που διαβάζουμε στον Λουκά έχει ως εξής:

Ένας άγγελος ενημερώνει την Ελισάβετ, που δεν μπορεί να κάνει παιδιά, πως θα γεννήσει τον Ιωάννη (Βαπτιστής), ο οποίος θα είναι ξάδερφος του Ιησού (σ.σ.), μιας και η Μαρία με την Ελισάβετ είναι συγγενείς. Ένας άγγελος επισκέπτεται και τη Μαρία η οποία μένει έγκυος και εγκυμονούσα επισκέπτεται την Ελισάβετ. Το μωρό της Ελισάβετ, στη κοιλιά της, μόλις νιώθει τη Μαρία κοντά, “πηδάει” από τη χαρά του που βρίσκεται παρουσία της μητέρας του Μεσσία.

Εκείνη την εποχή ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Αύγουστος διατάσει να γίνει η πρώτη απογραφή. Αυτή γίνεται, όπως μας λέει η Βίβλος, όταν ο Κυρίνιος ήταν κυβερνήτης της Συρίας. Όλοι πρέπει να γυρίσουν στη “πατρογονική έδρα τους”. Ο Ιωσήφ, που είναι απόγονος του βασιλιά Δαυίδ, γυρνάει στη Βηθλεέμ όπου είχε γεννηθεί ο βασιλιάς χιλιάδες χρόνια πριν.

Η Μαρία γεννάει σε στάβλο, μιας και δεν υπήρχε δωμάτιο σε πανδοχείο και ένας άγγελος ενημερώνει τους βοσκούς στους γύρω αγρούς να πάνε να προσκυνήσουν το θείο βρέφος.

Οι ιστορίες λοιπόν έχουν διαφορές, αρκετά σημαντικές, τις οποίες συνήθως οι Χριστιανοί αποδέχονται ενώνοντάς τες ώστε να δημιουργήσουν μία κοινή ιστορία. Αυτό όμως δεν είναι δυνατόν να συμβεί. Ή ο Ιησούς γεννήθηκε στο σπίτι, ή στο στάβλο. Ή τον επισκέφτηκαν οι σοφοί (κανείς δεν λέει πως ήταν τρεις), ή οι βοσκοί. Υπάρχουν όμως και αρκετά ιστορικά προβλήματα, όπως το γεγονός ότι οι χρονολογίες στις οποίες ο Κυρίνιος ήταν κυβερνήτης της Συρίας, ήταν πολύ διαφορετικές από αυτές που πιστεύουμε πως γεννήθηκε ο Ιησούς. Οι Ρωμαίοι δεν έκαναν ποτέ μια απογραφή στέλνοντας όλους τους κατοίκους στους τόπους καταγωγής τους. Δεν έχει νόημα κάτι τέτοιο ειδικά αν πρέπει να πας εκεί όπου ο προ χιλιετίας πρόγονός σου ζούσε. Απλώς οι δύο ευαγγελιστές είχαν διαφορετικές πηγές και ήθελαν να “στείλουν” τον Ιησού να γεννηθεί στη Βηθλεέμ προκειμένου να ολοκληρωθεί η προφητεία. Ο κάθε ένας λοιπόν βρήκε διαφορετικό τρόπο να το κάνει.

Η γενεαλογία του Ιησού

Ο Ματθαίος και ο Λουκάς δίνουν και οι δύο το γενεαλογικό δέντρο του Ιησού, αλλά, μετά από μερικές γενιές δεν συμφωνούν πλέον. Αυτό είναι περίεργο μιας και το γενεαλογικό δέντρο ενός ανθρώπου δεν είναι δυνατόν να είναι διπλό.

Ο Ιησούς στο Ναό του Σολομώντα

Η ιστορία λέει πως ο Ιησούς κατέστρεψε τους πάγκους των εμπόρων στον ναό όντας εξαιρετικά θυμωμένος. Κατά τον Μάρκο ο Ιησούς καταστρέφει τους πάγκους την τελευταία εβδομάδα της ζωής του. Κατά τον Ιωάννη στην αρχή της 3ετούς διακονίας του.

Ίσως να τους κατέστρεψε δύο φορές, αλλά είναι δύσκολο να πιστέψουμε πως το έκανε μία και δεν συνελήφθη αμέσως, πόσο μάλλον δύο φορές. Επίσης, αρχαιολογικές έρευνες δείχνουν πως οι πάγκοι των  εμπόρων γύρω από το ναό καταλάμβαναν έκταση ίση με 3 ποδοσφαιρικά γήπεδα. Θα ήταν εξαιρετικά κουραστικό να τους καταστρέψει όλους, πόσο μάλλον δύο φορές. Το θέμα όμως δεν είναι αν τους κατέστρεψε ή όχι αλλά το ότι για άλλη μια φορά βλέπουμε πως οι δύο ιστορίες δεν συμφωνούν.

Ο Μυστικός Δείπνος

Κατά τη διάρκεια του μυστικού δείπνου, ο Πέτρος ρωτάει τον Ιησού “Που πάτε κύριε” (13:36). Αργότερα βλέπουμε τον Θωμά να δηλώνει: “Κύριε, δεν ξέρουμε που πάτε” (14:5). Λίγο παρακάτω ο Ιησούς λέει θυμωμένος: “Πάω σε αυτόν που με έστειλε εδώ αλλά κανείς σας δεν με ρωτάει που πάω!”

Είναι προφανές πως ή ο Ιησούς έχει πρόβλημα προσοχής στα γεγονότα γύρω του, ή η ιστορία, αυτή τη φορά μέσα στο ίδιο το ευαγγέλιο του Ιωάννη, δεν είναι σωστή.

Η δίκη

Μετά τη σύλληψη του Ιησού ακολουθεί η δίκη του από τον Πόντιο Πιλάτο.

Ο Μάρκος μας λέει πως το μόνο που αναφέρει ο Ιησούς κατά τη διάρκεια της δίκης είναι το περιβόητο “Συ είπας” και τίποτε άλλο. Στο τέλος τη δίκης ο Πιλάτος τον μαστιγώνει.

Ο Ιωάννης αντίθετα μας λέει για ένα Πιλάτο που διαπραγματευόταν με τους Φαρισαίους και συζητούσε μία μαζί τους, μία με τον Ιησού προκειμένου να μη τον τιμωρήσει. Κάνει συνολικά έξι διαδρομές μιας και οι Φαρισαίοι, για κάποιο περίεργο λόγο, δεν ήθελαν να μπούν στο κυβερνείο. Ο Ιησούς σε αυτή την ιστορία είναι λαλίστατος και μαστιγώνεται στα μισά της δίκης και όχι στο τέλος. Ο Πιλάτος τέλος λέει ξεκάθαρα πως ο Ιησούς, κατά τη γνώμη του, είναι αθώος και “νύπτει τας χείρας του”. Ο Μάρκος από την άλλη δεν αναφέρει καθόλου μια τόσο σημαντική δήλωση!

Η εκτέλεση του Ιησού

Κατά τον Μάρκο γίνεται στις 9πμ στο εβραϊκό Πάσχα. Κατά τον Ιωάννη, μια μέρα πριν, την ημέρα της προετοιμασίας για το Σάββατο. Ο Ιησούς καταδικάζεται το μεσημέρι και μετά βγαίνει έξω όπου αρχίζει η διαδικασία της σταύρωσης.

Είναι δυνατόν να μη συμφωνούν σε μια τόσο σημαντική στιγμή της ζωής του Ιησού; Είναι.

Η ανάσταση

Ξέρουμε πως κάποιες γυναίκες πήγαν στον τάφο του Ιησού προκειμένου να αλείψουν το σώμα με λάδια. Όταν έφτασαν  εκεί βρήκαν:

  • κατά τον Λουκά δύο άντρες
  • κατά τον Ματθαίο έναν άγγελο
  • κατά τον Μάρκο έναν άντρα

Μπορούμε να δεχθούμε πως ο άγγελος είναι και άντρας, συνεπώς οι ιστορίες δεν διαφέρουν πολύ. Έχουμε όμως διαφορές στο ποιές γυναίκες πήγαν στον τάφο, ποιός μετακίνησε τη πέτρα, αν είχε μετακινηθεί η πέτρα πριν φτάσουν, και πολλές άλλες.

Τί ξέρουμε για τα ευαγγέλια

  • Οι ειδικοί ερευνητές της Βίβλου μας λένε πως τα τέσσερα ευαγγέλια δεν γράφτηκαν από τους ίδιους του μαθητές του Ιησού, αλλά από άγνωστους συγγραφείς που δεν ήταν αυτόπτες μάρτυρες.
  • Γράφτηκαν τουλάχιστον 30-60 χρόνια μετά το θάνατο του Ιησού και σε διαφορετικές χώρες από αυτή που έζησε.
  • Γράφτηκαν σε διαφορετική γλώσσα (ελληνικά) από αυτή που μιλούσε  ο Ιησούς αλλά και από αυτή της Παλαιάς Διαθήκης (εβραϊκά), οπότε προέκυψε το λάθος και η μητέρα του Μεσσία από “νέα κοπέλα” στη προφητεία της Παλαιάς Διαθήκης έγινε “Παρθένος” στη Καινή Διαθήκη.
  • Δεν έχουμε κανένα από τα πρωτότυπα κείμενα τον ευαγγελίων. Έχουμε χιλιάδες αντίγραφα τα οποία περιέχουν χιλιάδες λάθη, από ορθογραφικά και συντακτικά έως ιστορικά.
  • Ξέρουμε πως πριν γραφτούν τα ευαγγέλια, η Χριστιανική πίστη και οι ιστορίες του Ιησού μεταφέρονταν από στόμα σε στόμα, προφορικά δηλαδή, για τουλάχιστον 30 χρόνια και είναι βέβαιο πως έχουν μεγαλοποιηθεί αρκετά θέματα.

Συμπέρασμα

Από όλα τα παραπάνω μπορούμε να καταλήξουμε στο λογικό συμπέρασμα πως η Βίβλος είναι γεμάτη λάθη. Μερικά μεγάλα, μερικά μικρά. Στα παραδείγματα επέλεξα μόνο αυτά που μου έκαναν μεγάλη εντύπωση και όχι όλα όσα βρήκα. Υπάρχουν πολλά περισσότερα και είναι εύκολο να τα βρείτε διαβάζοντας τη Βίβλο με τον τρόπο που πρότεινα νωρίτερα.

Ερευνώντας τη Βίβλο αρχίζεις να βλέπεις κριτικά τη θρησκεία και να χρησιμοποιείς το μυαλό σου. Όταν αρχίσει να γίνεται αυτό έχει επιτευχθεί μια μεγάλη νίκη κόντρα στο σκοταδισμό που προωθεί η θρησκεία και αποκτάς την δυνατότητα να κάνεις τα επόμενα βήματα.

Θα μπορούσε κάποιος να με ρωτήσει: “Δηλαδή αλλάζει η ουσία του Χριστιανισμού;” Όχι, δεν νομίζω πως γίνεται αυτό απλώς και μόνο επειδή η Βίβλος δεν είναι θεόπνευστη και γράφτηκε από απλούς ανθρώπους. Η ουσία της θρησκείας είναι πέρα από τα γραπτά, εκτός και αν είσαι ευαγγελικός οπότε και πιστεύεις τη Βίβλο κατά γράμμα. Σε αυτή τη περίπτωση έχεις μεγάλο πρόβλημα να βρεις λύση και να εκλογικεύσεις όλα τα λάθη.

Μπορείς να παραμείνεις Χριστιανός ακόμα και αποδεχόμενος τα λάθη της Βίβλου. Αυτό που δεν ξέρω πως κάνουνοι Χριστιανοί είναι το πως δίνουν απάντηση στο μεγαλύτερο ερώτημα που προκύπτει στη θρησκεία: Γιατί, αν ο θεός είναι αγαθός, καλός και μας αγαπάει, έχει επιτρέψει να υποφέρουν οι άνθρωποι στα επίπεδα που υποφέρουν σήμερα αλλά και κατά τη διάρκεια της ιστορίας τους;

Αν το καλοσκεφτείτε η θρησκεία δεν μας προσφέρει μια λογική απάντηση. Αλλά η λογική ποτέ δεν ήταν χαρακτηριστικό της θρησκείας.

Σε επόμενο άρθρο θα ασχοληθούμε με την ιστορικότητα του Ιησού.

English Translation

When I was younger I learned about religion from school where they taught us a watered-down version of Christianity, just like the do in Sunday school. From this I remember almost nothing. On the other hand, what can’t escape my mind is the TV series “Jesus from Nazareth” by Franco Jefirelli. I remember this series for two reasons. The first one is because we have been watching it every year for the last 500 (±50) years. The other reason is the fact that Jefirelli took the stories of the four gospels and created one story that was easier to understand. However, nobody ever told me that this wasn’t the actual story as it’s written in the Bible. In fact, I don’t remember ever hearing of a priest saying “don’t mind Jefirelli, his story is not accurate”.

I am sure that the majority of Greeks know the Jefirelli story better than they know the Bible. This happens because hardly anyone has ever read the whole bible, even the most devout ones.

I’ll ask 4 questions and I’d like you, the readers, to answer them, not to me but to you, honestly:

  1. Do you really believe that the Bible is the Devine word of God and is infallible?
  2. Have you read any of the Harry Potter books?
  3. Have you read the Bible from cover to cover?
  4. If in the first question you answered yes, I have to wonder if it wouldn’t be interesting to read the only book that God wrote at least once in it’s entirety?

And yet, the majority have not gone into the trouble of reading it even once.

In this article I’ll try to show with arguments that the Bible is not infallible and if it really is the word of God, then God wants to confuse us and may even be having fun doing it.

How to read the Bible.

The Bible is a book. Actually it’s 27 books but I’ll treat it as one in order to make my point. Usually we read books from page one to the last page in this sequence. Unless it’s a cook book or something similar, we don’t skip pages or chapters. In other words we read it “vertically”. What I’m suggesting is we read it “horizontally”. This means that we take one story from one gospel and the same story from another gospel and compare them. The results are impressive.

Many, many discrepancies.

Many of you would expect me to talk about the Old Testament. I’ll do this but it will be too easy to show problems in this book. The Old Testament is a collection of stories that promote violence, racism and bigotry, that to find problems in it is as easy as taking a lollipop from a baby. It’s no challenge. For example:

In Genesis, chapter 1, the animals are created before humans, while in chapter 2 humans are created before animals. Moses at first takes seven pairs of each animal in the arc (7:2), while later the instructions apparently changed and he takes 2 pairs of each animal (7:9-10)

But as I’ve said, this is easy. Besides many of you are already thinking that the Old Testament has been “canceled” by the New Testament and that the word of Jesus is more important. Good! Lets have a look at the four gospels. I’ll try to use a chronological order based on Jesus’s life, birth, adulthood, crucifixion and death.

The birth of Jesus

The birth is described by Luke and Mathew only. A brief summary of these stories is as follows.

Mary is going to Mary Josef, but gets pregnant. Josef is not happy about it and plans to call off the wedding. But he has a dream that tells him that Mary was impregnated by the Holy Ghost so he changes his mind. Out comes Jesus. Wise men come from the East following a star. The star initially stops over Jerusalem where the wise men ask Herod for help. He in turn asks the jews which tell him that the prophecy says that the Messiah will be born in Bethlehem. So, the wise men continue on their journey following the star which stops over Josef’s home.

Herod however is not happy with this and decides not to let the issue go away by itself. He orders the slaughter of all first born male infants in and around Bethlehem. Josef sees all this in a second dream and takes the family and flees to Egypt. That is where he sees another dream that informs him of Herod’s death and that he can return. He does so and settles in Galilee, in a town called Nazareth where Jesus grows up. (Mathew 1:22, 2:6, 2:18, 2:23)

The story we get from Lukas is different and goes like this:

An angel informs Elisabeth, who can’t have any kids, that she will give birth to John (the Baptist), who is Jesus’s cousin since Mary and Elisabeth are related. An other angel visits Mary and gets pregnant and then visits Elisabeth, also pregnant at the time, only to have Elisabeth’s fetus “jump around” in joy for being close to the mother of the messiah.

At that time, the Roman emperor Augustus decides to have a census. The bible says that this census took place at the time when Kirinius was governor of Syria and all must return to their home city. Josef, who is a descendant of king David, returns to Bethlehem where the king was born thousands of years ago.

Mary gives birth in a stable since there was no room at the inn and an angel informs the shepherds of the surrounding fields to go and pay respects to the child.

These two stories have significant differences which usually Christians rationalize by combining them to create one story. But this is not possible. Either Jesus was born in a house or in a stable. He was either visited by wise men (the number 3 does not appear anywhere), or by shepherds. There are plenty of historical problems too, like the fact that the time when Kirinius was the governor of Syria does not match with the time we expect Jesus to have been born. Also the Romans never took a census requesting all to return to the city of their dead-for-thousands-of-years forefathers. It didn’t make sense. These differences exist because the two writers of the gospels got their stories from different sources. They both wanted the birth of Jesus to fulfill the prophesy that says that the messiah will be born in Bethlehem and they found a different way to get him there.

Jesus’s genealogy

Both Mathew and Luke provide Jesus’s genealogy but after a few generations they don’t agree any more! This is very strange since a person’s genealogical tree cannot be double.

Jesus at the Temple of Solomon

The story says that Jesus destroyed the benches of the merchants in front of the temple in a fit of rage. According to Mathew, Jesus destroys the benches during the last week of his life. But according to John this happens at the beginning of his 3 year “career”.

It is possible that he destroyed the benches twice, but it’s hard to believe that he was not arrested for the first time, much less the second. Also, archaeology tells us that this market was about the size of three football fields. It would have been very difficult to destroy them all, much less twice. But the issue is not if Jesus destroyed the benches, but how different the two stories are.

The Last Supper

During the Last Supper, Peter ask Jesus “Where are you going my Lord” (13:36). Later Thomas asks: “My Lord, we don’t know where you are going?” (14:5). A bit later Jesus asks angrily: “I’m going to the one who sent me here and none of you is asking me where I’m going!”.

It is obvious that either Jesus has problems concentrating on events, or this story from the Gospel of John is not correct.

The trial

The arrest of Jesus leads to the trial by Pontius Pilate.

Mark says that the only thing Jesus says during the trial is the famous line “You said this not I” and nothing else. At the end of the trial Jesus is whipped.

On the contrary, John gives us a different version of the events. He tells us that Pilate was almost bargaining with the Pharisees and Jesus in order to lessen his sentence and he walked to the Pharisees and back 6 times (the Pharisees had decided that they didn’t want to enter Pilates palace). Jesus is whipped during the middle of the trial, not the end and Pilate, being sure of Jesus’s innocence, says “I wash my hands”. Mark fails to tell us about such an important statement.

The execution of Jesus.

According to Mark, the execution takes place at 9am of the Passover. According to John it takes place on the day of the preparation for the Sabbath, Jesus is sentenced at midday and sent out to be crucified.

Is it possible that the two writers don’t agree on such an important issue as the execution of Jesus? Yes it is.

The resurrection

We know that women went to the tomb of Jesus to anoint the body with oils. When they got there they found:

  • according to Lukas two men
  • according to Mathew one angel
  • according to Mark one man

We can accept that angels are men and therefore the stories don’t differ much, but there are many differences in other issues as well. Which women went to the grave, who moved the stone, was the stone moved before the women got there and many others.

What do we know about the gospels

Biblical scholars tell us that the four gospels were not written by Jesus’s disciples but by unknown writers.

  • They were written at least 30-60 years after Jesus’s death in a different country than the one he lived in.
  • They were written in a different language (Greek) than the one Jesus spoke or the one used in the Old Testament (jewish), that’s why Mary is turned from a “Young girl” in the Old Testament prophecy to a “Virgin” in the New Testament.
  • We have no originals texts. We have only thousands of copies with thousands of spelling, syntax or historical mistakes.
  • We know that before the gospels where written, Christianity was promoted by word of mouth, orally. That is an easy way to make mistakes and exaggerate claims for at least 30 years, until the first gospel was written.

Conclusion

From the above we come to the logical conclusion that the Bible is riddled with mistakes. Some big, some small. The examples I chose are only the mistakes that stand out more than others, not all that I found. There are many more and it’s easy to find them if you read the bible the way I proposed earlier.

By researching the Bible you can see religion in a critical way and start using your mind. When this is done, an important victory is achieved against the way religion wants us to think and you are ready for yet another step.

One could ask: “Does this means that the essence of Christianity is changed?” No, I don’t think that the essence of Christianity is changed just because the Bible was written by people and not God. The essence of religion is beyond scripture, unless you happen to be an evangelical Christian and believe in the literal interpretation of the Bible. In that case you have a problem rationalizing all the mistakes.

You can remain a Christian and still accept the mistakes in the Bible. The one thing I don’t know how Christians explain, is the biggest question in religion: If God is a loving and caring one, why does he allow this amount of suffering in the world?

If you really think about it, religion does not provide a logical answer for this question, but logic was never religion’s strong suit.

In a future article, we’ll ponder the historical Jesus.

Βιβλιογραφία – Reference

  • The Holy Bible (King James version)
Advertisements

Tagged: , , , , , , , ,

5 thoughts on “Το αλάθητο της Βίβλου – The infallibility of the Bible.

  1. […] ξεκάθαρη δεν είναι (όπως έχουμε δει και σε προηγούμενο άρθρο). Για παράδειγμα, στο κατά Λουκά, η Μαρία και ο Ιωσήφ […]

    Μου αρέσει!

  2. Ανάσταση! | greek skeptic Απρίλιος 26, 2013 στο 20:05 Reply

    […] Τα περισσότερα σημεία τα έχω αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο που μπορείτε να διαβάσετε εδώ. […]

    Μου αρέσει!

  3. Νιώθω γενναιόδωρος | greek skeptic Σεπτεμβρίου 28, 2013 στο 10:11 Reply

    […] Αν από την άλλη, όπως λένε και οι περισσότεροι πιστοί, πιστεύει στο θεό της Καινής Διαθήκης (ΚΔ) τότε θα πρέπει να δείξει γιατί οι απόστολοι διαφωνούν μεταξύ τους για τον αριθμό των γενεών που μεσολάβησαν μέχρι τη γέννηση του Ιησού, για τις διαφορετικές ιστορίες γέννησης, ανάστασης, και γενικότερα ζωής του Ιησού. (για παραδείγματα δείτε εδώ). […]

    Μου αρέσει!

  4. Αναστασία Δεκέμβριος 20, 2015 στο 00:43 Reply

    Φίλε έχεις τραγικά μεγάλο πρόβλημα……Προτείνω να ξεκινήσεις από ένα θεολόγο να σου λύσει μερικές απορίες….τυφλωθηκα από τις κοτσάνες σου……Τελικά Ίσως καταληξεις και σε ψυχίατρο. Μα τόσο αμόρφωτος γίνεται να είσαι;;; μπρρρρρρρ ένα κρύο ντους να συνέλθω……Είσαι εσύ αυτός που καταρρίπτει μύθους; μπράβο ….με τέτοια λογική αν βλέπεις τα πάντα τότε λυπάμαι πολύ αλλά Είσαι παρά πολύ αναξιόπιστος γενικά!!!

    Μου αρέσει!

  5. […] ξεκάθαρη δεν είναι (όπως έχουμε δει και σε προηγούμενο άρθρο). Για παράδειγμα, στο κατά Λουκά, η Μαρία και ο Ιωσήφ […]

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: